دستور رئیس قوه قضائیه ‌برای ‌راه‌اندازی خط تولید ۹۰ هزار تنی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران / تعطیلی کارخانه انسان را غصه‌دار می‌کند

گروه استان‌ها ـ رئیس قوه قضائیه گفت: شایسته نیست در سال جهش تولید، خط تولید ۹۰ هزار تُنی کارخانه چوب و کاغذ مازندران به خاطر آنکه یک تصمیم اجرایی سریع در رابطه با تامین نقدینگی و همچنین تامین مواد اولیه این کارخانه گرفته نمی شود، تعطیل باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ‌آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان مازندران به همراه استاندار و مسئولان مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ این استان بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید با بیان اینکه مشاهده مشکلات کارخانه چوب و کاغذ انسان را غصه‌دار می‌کند، گفت: کارخانه ای با این عظمت و سرمایه نباید به دلیل کمبود مواد اولیه با مشکل مواجه باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امکان تامین مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ مازندران بدون کوچک‌ترین تخریب و لطمه به جنگل، کاملا در داخل کشور وجود دارد، گفت: این مواد اولیه هم با کمک سازمان جنگل ها و هم از طریق استفاده از چوب های شکسته، کاملا قابل تامین شدن است.

آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر هم‌افزایی مدیران استان مازندران برای رفع مشکلات کارخانه چوب و کاغذ اظهار کرد: مسئولان و مدیران عالی‌رتبه باید دور یک میز بنشینند و هر چه سریع‌تر برای حل مشکلات این کارخانه راهکار تعیین کرده و راهکار نهایی را اجرا کنند.

وی افزود: نباید خط تولید 90 هزار تُنی کارخانه چوب و کاغذ به خاطر آنکه یک تصمیم اجرایی سریع گرفته نمی شود، تعطیل بماند.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: دغدغه و اراده حل مشکلات کارخانه چوب و کاغذ را در مدیران و مسئولان مربوطه استانی و همچنین هیئت مدیره این کارخانه مشاهده می‌کنیم لکن این  قضیه با تاخیر مواجه شده است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تصریح کرد: شایسته نیست در سال جهش تولید، خط تولید 90 هزار تُنی کارخانه چوب و کاغذ مازندران به خاطر آنکه یک تصمیم اجرایی سریع در رابطه با تامین نقدینگی و همچنین تامین مواد اولیه این کارخانه گرفته نمی‌شود، تعطیل باشد.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی و مواد اولیه کارخانه چوب و کاغذ باعث افزایش 30 درصدی تولید کاغذ تحریر در این کارخانه خواهد شد، گفت: بانک ها در این مسیر باید کمک کنند تا نقدینگی کارخانه چوب کاغذ افزایش پیدا کند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به پیگیری‌های دستگاه قضا برای فعال شدن خط تولید 90 هزار تنی این کارخانه، بازرسی و دادگستری استان مازندران را مامور کرد تا به همراه مدیران استانی این موضوع را تا زمان حصول نتیجه دنبال کنند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های کارخانه چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: نباید کارخانه ای که استعداد تولید بخش قابل توجهی از کاغذهای تحریر مورد نیاز آموزش و پرورش و مطبوعات کشور را دارد امروز تنها کاغذهای کارتونی تولید کند و در سوی مقابل ما شاهد واردات کاغذ تحریر به کشور باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص  جلوگیری از واردات غیرضرور به کشور، گفت: یکی از مصادیق واردات بی رویه همین است که کارخانه ای به عظمت کارخانه چوب کاغذ که می تواند کاغذ مورد نیاز کتاب های درسی و مطبوعات را با بهترین کیفیت تولید کند تعطیل باشد و در سوی مقابل کاغذ به کشور ما وارد شود.

رئیس قوه قضائیه در پایان ابراز امیدواری کرد با پیگیری های دستگاه قضایی، سیستم بانکی، مسئولان استانی و شخص استاندار و همچنین مسئولان کارخانه چ