۵۸۴ هکتار از اراضی شوش به طرح زراعت چوب اختصاص یافت

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، جهان شیر سراج الدین روز دوشنبه بیان کرد: واگذاری و توسعه اراضی، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی، نظارت و ارزیابی طرحهای واگذاری و پایش و مهندسی اراضی از جمله ماموریت‌های امور اراضی خوزستان است

وی واگذاری و توسعه اراضی با هدف انجام طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی را از مهمترین وظایف محوله دانست و گفت: مدیریت امور اراضی در سال‌های اخیر گام‌های موثری برای واگذاری عرصه‌های متناسب و مورد نیاز در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات با هدف توسعه فعالیت‌های کشاورزی و غیر کشاورزی برای جلب سرمایه‌های مردمی و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برداشته است.

سراج الدین اظهار کرد: تملیک اراضی موات واقع در پلاک ۵۹ بخش هشت موسوم به قومات شهرستان شوش به مساحت ۵۸۴ هکتار برای واگذاری به شرکت پاک چوب جهت اجرای طرح احداث کارخانه و زراعت چوب نمونه‌ای از فعالیت‌های انجام شده است.

۳۰۰ هزار هکتار زمین در استان به مدت پنج سال برای زراعت چوب در نظر گرفته شده که حدود ۱۰ درصد از این طرح سهم شهرستان شوش است.

کاشت درخت اکالیپتوس به عنوان گونه سازگار با شرایط آب و هوایی خوزستان برای زراعت چوب در نظر گرفته شده که این درخت علاوه بر چوب، بذر، برگ و اسانس آن نیز دارای ارزش است.

به گزارش ایرنا، مقرر شده است که طرح زراعت چوب در شهرستان‌هایی از خوزستان از جمله باوی، کرخه، اهواز، دزفول و شوش و همچنین مناطقی از استان که دارای رودخانه و آب کافی هستند اجرا شود.

پس از توقف بهره برداری از جنگل‌های شمال با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و مراتع برای اشتغالزایی، تامین چوب صنایع چوبی و حفظ جنگل‌ها، طرح زراعت چوب در سال ۱۳۹۸ در کشور کلید خورد و برای اجرا به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد.