ظرفیت تولید کاغذ کشور تا پایان دولت سیزدهم به ۴۵۰ هزار تن می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: خط قرمز ما توهین به مقدسات دینی است و تلاش می‌کنیم تا جلوی بی بندوباری و بی توجهی به احکام اسلامی در آثار هنری گرفته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در ابتدای کار دولت سیزدهم برخی‌ها می‌گفتند ظرفیت جبهه انقلاب ساخت ۵ فیلم است افزود: امروز با همت فعالان جبهه فرهنگی انقلاب ۳۰ فیلم آماده اکران شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تولید کاغذ داخلی ۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده افزود: امروز جشن خودکفایی تولید کاغذ، با ظرفیت تولید ۸۰ هزاز تن کاغذ در داخل کشور برگزار شد.

اسماعیلی افزود: مجموعه‌ای در شوشتر در حال احداث است که از دور ریز نیشکر، ۲۲۰ هزار تن کاغذ تولید می‌شود.

وی ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم ۴۵۰ هزار تن کاغذ به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد و ایران به صادر کننده کاغذ در منطقه تبدیل خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر با دشمنی مواجه هستیم که دارای امکانات بسیاری است افزود: دشمنان جمهوری اسلامی با تحریف و دروغ در پی فتنه انگیزی در کشور هستند که در این راستا نیازمند جهاد تبیین هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: کارخانه تولید چادر ایرانی در شهرکرد راه اندازی شده و به زودی تولید انبوه خواهد شد و با قیمت‌هایی بین ۴۲۰ تا ۷۰۰ هزار تومان روانه باز خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت در کنار راهیان نور گفت: این اردوها دستاوردهای انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف به نسل جوان و نخبگان کشور نشان می‌دهد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۱۴۰۷ ایران، انسان به فضا می‌فرستد.

وی در ادامه گفت: در زمینه موسیقی نظرمان مطابق بر فرمایش رهبر معظم انقلاب است چرا که ما خود را سرباز ایشان می‌دانیم و تلاش می‌کنیم قدمی عقب تر و یا جلوتر حرکت نکنیم.

اسماعیلی بیان داشت: کنسرت‌های خوبی در کشور با نظارت لازم برگزار می‌شود و فضا برای برگزاری کنسرت بر اساس معیارهای تعیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز است.

وی همچنین ابراز کرد: تا اواخر آذرماه امسال سفرهای عمره حج آغاز می‌شود و فراخوان ثبت نام نیز در هفته آینده اعلام می‌شود.