رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: دولت جای واردات گندم از کشاورز داخلی حمایت کند

گروه استان‌ها – رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اصلاح قیمت گندم را گامی در راستای حمایت از کشاورزان دانست و گفت: دولت به جای واردات گندم از کشاورز داخلی حمایت کند.

 

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به تصویب طرح دو فوریتی اصلاح خرید تضمینی گندم با رأی بالا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به مشکلی که در تولید محصولات کشاورزی و افزایش قیمت‌ها به ویژه اقلام اساسی همچون گندم وجود دارد، نگرانی در خصوص خرید تضمینی آنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه “پایین‌بودن قیمت خرید گندم نگرانی از کاهش سطح زیر کشت در سال آینده را متصور است” افزود: این مهم باعث می‌شود تا مجبور شویم گندم را وارد کنیم در حالی که گندم وارداتی قیمت بالایی دارد و از سوی دیگر معتقد داریم دولت باید به جای خرید از کشاورز خارجی گندم را با قیمت مناسب‌تر از کشاورز داخلی خرید کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “حمایت از کشاورز با خرید مناسب گندم از وی به اشتغال، حمایت و امنیت غذایی کمک شایانی می‌کند” ابراز داشت: این مهم بسیار با اهمیت است و نقش ویژه‌ای را در کشور ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه “طرح دو فوریتی اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم با تشکیل شورای قیمت‌گذاری و سیاست‌گذاری محصولات کشاورزی آغاز به کار کرد” گفت: در این شورا تعدادی از کشاورزان حضور داشتند که پیش از آن تولیدکننده در این شورا حضور نداشت.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه “تمامی این اقدامات در راستای حمایت از تولید داخلی، کشاورزان و امنیت غذایی صورت پذیرفته است” تصریح کرد: امیدواریم کشاورزان تولید محصولات اساسی کشور را بیش از پیش پیگیری کنند و به تولید این محصولات اهتمام ورزند.