کاهش ۴۰ هزار تومانی قیمت کاغذ چاپ و تحریر

قیمت کاغذ چاپ و تحریر در بازار آزاد امروز با کاهش ۴۰ هزار تومانی مواجه شده است. بر این اساس قیمت کاغذ از بندی ۴۴۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ قیمت کاغذ در بازار آزاد با کاهش نسبی مواجه شده است‌، با توجه به اینکه افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت 30 تا 50 هزار تومانی کاغذ شده بود،‌ با کاهش چند هزار تومانی دلار در روزهای اخیر کاغذ نیز اگرچه به قیمت قبل خود باز نگشت اما با کاهش 40 هزار تومانی مواجه شده است.

بر این اساس قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرم 400 هزار تومان بفروش می‌رود؛ این در حالی است که قیمت کاغذ روزنامه همچنان با افزایش همراه بوده و کیلویی 13 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

سایر انواع کاغذ همچون کاغذ آ4 و کاغذ کاربن لس،‌ مقوای پشت طوسی و … نیز همچنان دچار افزایش قیمت هستند.

بنا به گفته فعالان بازار کاغذ‌؛ دلیل ثبات نسبی قیمت کاغذ و عدم افزایش‌های ناگهانی قیمت کاغذ چاپ و تحریر، نبود تقاضای جدی در بازار است‌. در عین حال بسیاری از واردکنندگان از ورود کاغذهای خود به بازار در چنین شرایطی خودداری کرده‌اند.

در این راستا روز گذشته یک انبار احتکار کاغذ شامل هزار و 200 تن کاغذ چاپ و تحریر به ارز 16 میلیارد تومان در شهر ری کشف و ضبط شده است.