زیرساخت کاشت یک میلیارد درخت در کشور مهیا است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت رئیس این سازمان با اشاره به اینکه از اقداماتی که منابع طبیعی در دستور کار قرار داد، آماده سازی زیرساخت‌ها برای تولید یک میلیارد نهال بوده، گفت: یکی از هدف‌گذاری های این طرح مشارکت مردم برای تبدیل شدن نهال‌های کاشت شده به درخت است، نمی‌خواهیم نهال‌ها رها شوند .

نوبخت افزود: این طرح‌ها در کشورهای دیگر نیز طی سنوات گذشته آغاز شده است، چین کاشت ۷۰ میلیارد اصله درخت را در دستور کار قرار داده، ترکیه تاکنون چهار و نیم میلیارد اصله نهال را کاشته است و اینها نشان می‌دهد اهمیت کاشت درخت یک مقوله جهانی است.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور اضافه کرد: در ۱۵ اسفند ماه وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند «بنده نیز مانند هر ایرانی سه درخت کاشتم» و لذا موضوع کاشت درخت در کنار تکلیف قانونی، یک رسالت ملی نیز محسوب می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: سفرهای استانی با هدف بازدید از زیرساخت‌های کاشت یک میلیارد درخت صورت می‌گیرد چرا که کاشت نهال با محدودیت‌های زمانی روبرو است و در نتیجه نیاز داریم که استان به استان این طرح را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر استانی از سهمیه خود عقب است اقدامات لازم را صورت دهیم زیرا در زمینه کاشت نهال برای هر استان سهمیه‌هایی تعریف شده است.