افزایش پوشش گیاهی در اورست

زیست آنلاین: محققان دریافته اند که زندگی گیاهی در اطراف کوه اورست و در سراسر منطقه هیمالیا در حال گسترش است.

به گزارش زیست آنلاین، محققان دریافته اند که چمن ها، درختچه ها و خزه ها در اطراف کوه اورست و در سراسر منطقه هیمالیا رو به رشد و گسترش می باشد.

دانشمندان دانشگاه اکستر در انگلستان از داده های ماهواره ای برای مشاهده افزایش پوشش گیاهی فرعی در هیمالیا، پوششی که بین خط درخت و خط برف رشد می کنند، استفاده کردند.

با استفاده از داده های ماهواره ای ناسا از سال 1993 تا 2018، دانشمندان سنجش از راه دور افزایش سطح پوشش گیاهی کوچک اما قابل توجه را در چهار براکت ارتفاعی بین 4150 تا 6،000 متر از سطح دریا را اندازه گیری کردند.

تیم تحقیقاتی دریافتند که در اطراف کوه اورست، افزایش قابل توجهی در پوشش گیاهی در میان همه براکت ها وجود دارد.

کارن اندرسون، یکی از محققان این پروژه در مصاحبه با سی ان ان گفت: هنوز خیلی زود است که بگوییم این رشد جدید چه تاثیری در منطقه می تواند داشته باشد. تحقیق فوری در مورد اثرات احتمالی مورد نیاز است. ما نمی دانیم این افزایش چه تأثیراتی دارد. ممکن است گیاهان برف را به دام بیاندازند و ممکن است باعث کندتر شدن آن شود. ممکن است حتی این گیاهان باعث شوند که برف سریعتر ذوب شود.

1.4 میلیارد نفر به منابع آب منطقه وابسته اند و تغییر در چرخه های آب و منابع می تواند تأثیرات زیادی بر جوامع کشورهای مختلف داشته باشد.

منبع: cnn