۹۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه پرداخت شد

«علی ملکشاهی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه پرداخت بهای گندم کشاورزان به صورت سامانه یکپارچه انجام می شود و استان ها در آن هیچ دخل و تصرفی ندارند، افزود: طبق قول وزارت جهاد کشاورزی؛ تمام مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰۶ هزار و ۱۷۲ تن گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از گندمکاران خریداری شده است، کرمانشاه را جزو برترین استان‌های تولیدکننده گندم اعلام کرد و گفت: کرمانشاه با هشت درصد تولید گندم رتبه چهارم کشور را پس از استان های خوزستان، کردستان و فارس دارد و نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش تولید داشته است.

ملکشاهی همچنین از ظرفیت مناسب سیلو در کرمانشاه خبر داد و افزود: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت نگهداری گندم در استان وجود دارد که این سیلوها از پراکندگی خوب جغرافیایی برخوردارند.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.