۲ هزار و ۸۴۰ هکتار از گندمزارهای زهک زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت

حبیب رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه با اجرای طرح کشت قراردادی گندم تکلیف کشاورزان از همان ابتدا مشخص می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح، گندمکاران زهک با اطمینان خاطر بیشتری فرآیند کاری خود را دنبال می‌کنند که همین موضوع در نهایت موجب ارتقای کمی و کیفی سطح تولید این محصول راهبردی در مزارع استان می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح کشت قراردادی به دلیل تاثیر مثبتی که در زمینه ارتقای سطح کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند، عامل مهمی در پایداری امنیت غذایی نیز به شمار می‌آید.
مدیرجهادکشاورزی زهک بیان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان در کشت پاییزه بیش از هشت هزار کیسه کودشیمیایی، ۶۰ تن بذر اصلاح شده گندم از جمله ۲۰ تن بذرگندم رقم آفتاب بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.
وی تصریح کرد: امسال کشاورزان زهک با بهره گیری از آب چاهک ها سه هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، طرح کشت قراردادی گندم با هدف حمایت از کشاورزان اجرا می‌شود و در آن مزایای خوبی دیده شده‌ که گندم‌کاران با استفاده از آن می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید کنند و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

طرح کشت قراردادی گندم با هدف حمایت از کشاورزان در استان اجرا می‌شود و در آن مزایای خوبی دیده شده‌است که گندم‌کاران با استفاده از آن می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید کنند و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.