چوب و کاغذ مازندران به بازار دوم فرابورس پیوست

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید نیک نژاد روز یکشنبه در نشست خبری در ساری، ارزش قرارداد تامین کاغذ کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش از سوی این شرکت را ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی حمایت های دولت سیزدهم به ویژه رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهوری در تحقق شعار سال و تداوم تولید، برنامه خودکفایی در تولید کاغذ را برنامه ای ملی و اثر گذار خواند و از آمادگی همه جانبه این شرکت در تحقق این هدف خبر داد.

نیک نژاد با اشاره به تاکید مقام معظم انقلاب مبنی بر امید آفرینی در جامعه، ‌تصریح کرد: ما از این پس زبان گویای دولت در انعکاس بخشی از دستاوردهای فرهنگی خصوصا در حوزه فرهنگ و نشر و کتاب بوده و این امر را وظیفه ملی و میهنی خود می دانیم.

وی با اظهار این که کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران با حمایت دولت به وضعیت اصلی یعنی چاپ و تحریر کاغذ و تامین کاغذ آموزش و پرورش رسیده است، ادامه داد: پارسال ۴۲ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در این شرکت تولید شد و امسال در ۶ ماهه به ۴۸هزار و ۵۰۰ رسیده است.

نیک نژاد با بیان این که حدود ۲۱ هزار تن از کاغذ تولیدی امسال چاپ و تحریر بوده است، بیان داشت: اکنون ۳۱۴ شرکت چاپ ونشر کشور از کاغذهای این شرکت استفاده می کنند.

واکاوی موانع تولید در صنایع چوب و کاغذ مازندران

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، مشکلات تامین برق در تابستان و محدودیت فعالیت خودروهای باری برای حمل چوب به محل شرکت از چالش های این شرکت در تولید عنوان کرد و توضیح داد: اگر این محدودیت ها وجود نداشت و خاموشی خط تولید رخ نمی داد، حدود ۱۸ هزار تن به تولید کاغذ در سال جاری اضافه می شد …

وی با اشاره به این که در حوزه انرژی برق و گاز پایدار شرکت نیاز به حمایت جدی دارد، گفت: پارسال به دلیل مشکلات تامین انرژی برق و گاز حدود، ۲۵ هزار تن کاغذ کمتر تولید شد، و این امر سبب شد، تعهد قرار داد تامین کاغذ برای صادرات به کشور عراق عملیاتی نشود.

نیک نژاد، نیاز سرمایه‌گذاری برای تامین برق شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با ایجاد نیروگاه را ۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و بیان داشت: شرکت همچنان در حال پرداخت بدهی انرژی برق و گاز سال های گذشته است.

وی به عقد قرارداد سه هزار تنی صادرات کاغذ در سال جاری شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و بیان داشت: امروز با منویات مقام معظم انقلاب و اهتمام دولت سیزدهم به استفاده از تولیدات داخلی، دست بسیاری از واسطه ها و دلالان در امر واردات کاغذ بسته و کوتاه شده است.

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به شکل گیری کارگروه حمایت از تولید کاغذ داخلی به ریاست شخص معاون اول رییس جمهور اشاره کرد و افزود: این شرکت همسو با رویکرد دولت با بکارگیری ظرفیت های فنی و مهندسی و دانش بنیان در حال حذف چوب جنگلی به عنوان مواد اولیه مهم این شرکت است.

نیک نژاد با توضیح این که کارخانه چوب و کاغذ مازندران با بنای تامین مواد اولیه با ۲۵ درصد چوب راش و ۷۵ درصد گونه ممرز جنگلی ایجاد شده است، گفت: این شرکت مطابق با طرح تنفس جنگل، اکنون مواد اولیه را از آخال، چوب های باغی و کاغذ های باطله و خمیر چوب استفاده می کند.

وی به اهمیت زراعت چوب که ضعف اساسی برنامه ریزی در استان مازندران است، گفت: شرکت آمادگی همکاری و مشارکت همه جانبه در توسعه زراعت چوب در استان را دارد.

چوب و کاغذ مازندران به بازار دوم فرابورس پیوست

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از درج شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با نماد معاملاتی «چکام» در بازار دوم فرابورس خبر داد.

نیک نژاد ارزش تامین مواد اولیه و فروش محصولات کاغذ شرکت در سال را ۵۰عزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی بخشی از سهام شرکت تا آذرماه امسال در فرابورس عرضه می شود.

این شرکت سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و هم اکنون طبق گفته مسئولان آن، حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی دارد.

شرکت چوب و کاغذ مازندران در حال حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۰ درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.