هدف‌گذاری برای تولید یک میلیون و ۵۰ هزار تن انواع کاغذ در سال ۱۴۰۰

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.

 

در بخش تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون نیز برای تولید هشت هزار و ۹۶۸ دستگاه از این خودروها برنامه‌ریزی شد. این در حالی است که پارسال خودروسازان داخلی در مجموع فقط یک‌هزار و ۸۷۳ دستگاه از این وسایل نقلیه تولید کرده بودند و بر این اساس رشد ۳۷۸ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.
در بخش تولید تایر نیز دستیابی به تولید ۳۳۰ هزار تنی برنامه‌ریزی شد که در مقایسه با رکورد تولید ۲۷۸ هزار و ۲۰۰ تنی به دست آمده در سال ۹۹، رشد ۱۸.۶ درصدی هدف‌گذاری شده است.
فرش دستباف
برپایه این گزارش، واکاوی برنامه‌های وزارت صنعت در سال ۱۴۰۰ همچنین حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف است. این در حالی است که مطابق آخرین آمارها در ۱۱ ماهه پارسال یک میلیون و ۸۷۰ هزار متر مربع از این کالای اصیل ایرانی در کشور تولید شده بود.
لوازم‌خانگی
لوازم‌خانگی از بخش‌هایی است که سال گذشته با وجود شرایط دشوار تحریم‌ها و کرونا سال خوبی را در مجموع پشت سر گذاشت. در این سال برای نخستین بار در ۴۲ سال پس از انقلاب، تولید انواع لوازم‌خانگی بزرگ، متوسط و کوچک از مرز ۱۴ میلیون دستگاه گذشت.
بررسی‌ها حاکی است وزارت صنعت بر مبنای توان شرکت‌ها و کارخانجات داخلی، برای سال ۱۴۰۰ تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع تلویزیون (تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه در ۱۱ ماهه ۹۹)،‌ یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر (همین میزان تولید تا پایان بهمن ماه پارسال)،‌ یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه کولر آبی (یک میلیون و ۱۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه در ۱۱ ماهه ۹۹) و یک میلیون و ۸۰ هزار دستگاه ماشین لباس‌شویی (یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه در سال ۹۹) را برنامه‌ریزی کرده است.
تولید سایر محصولات
بر اساس این گزارش، تولید ۵۵ میلیارد عدد دارو، یک میلیون و ۵۰ هزار تن انواع کاغذ، ۷۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۲۹۰ هزار تن نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی و ۲۴۰ هزار تن الیاف پلی‌استر، از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ است.
به گزارش ایرنا، برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در هفت محور اصلی و ۴۰ برنامه شامل توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل (۱۳ برنامه)، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی (۶ برنامه)، توسعه معادن و صنایع معدنی با تاکید بر نقشه راه معدن (چهار برنامه)، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان (چهار برنامه)، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری (پنج برنامه)، بهبود فضای کسب‌وکار و مانع‌زدایی از فرایند تولید (سه برنامه) و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری (پنج برنامه) است.