هدفگذاری تولید ۷۰ هزار تن کاغذ در شرکت پارس هفت تپه

تولید ۷۰ هزار تن انواع کاغذ از جمله خمیر کاغذ طی امسال شرکت صنایع کاغذ پارس هفت تپه هدفگذاری شده است تا بخشی از نیاز کشور به کاغذ مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، مدیرعامل گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه گفت: برای رسیدن به میزان تولید کاغذ در گروه صنایع کاغذ پارس تولید روزانه ۲۰۰ تن انوع کاغذ از جمله کاغذ بسته بندی و خمیر کاغذ برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

هدفگذاری تولید ۷۰ هزار تن کاغذ در شرکت پارس هفت تپه

ابوالفضل روغنی گلپایگانی با بیان اینکه در این شرکت برای تولید کاغذ درختی قطع نمی‌شود، گفت: انواع کاغذ تولیدی این شرکت از باگاس یا تفاله نیشکر به عنوان ماده اولیه کاغذ استفاده می‌شود.

مدیرعامل گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه هدفگذاری افزایش صادرات به کشور‌های مختلف را از برنامه‌های امسال این شرکت عنوان و بیان کرد: گروه صنایع کاغذ پارس در تلاش است تا بخشی از بازار کاغذ کشور‌های منطقه را به خود اختصاص دهد چرا که این ظرفیت در این شرکت وجود دارد.

روغنی گلپایگانی با اشاره به تولید ۲۳ نوع کاغذ در این کارخانه گفت: تولید انواع کاغذ با کاربرد‌های مختلف در کارخانه کاغذپارس شتاب گرفته است تا این شرکت بتواند بخشی از نیاز کشور به کاغذ را تامین کند.

به گفته وی هم اینک برای بسته بندی انواع صنایع غذایی محصولات متنوعی از جمله کاغذ بسته بندی، کاغذ متناسب با بسته بندی مواد بهداشتی و از همه مهمتر کاغذ مناسب برای بسته بندی مواد خوراکی جامد و مایع در این شرکت تولید می‌شود.

وی یکی از مشکلات گروه صنایع کاغذپارس را قطع برق عنوان کرد و گفت: قطع برق علاوه بر توقف تولید به ماشین آلات کارخانه نیز آسیب وارد کرده، لذا در این راستا تامین یکدستگاه ژنراتور با ظرفیت تولید ۶ مگاوات برق در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با تامین این ژنراتور ۷۵ درصد انرژی برق مورد نیاز این کارخانه تامین شده و خسارت ناشی از قطع برق شبکه به حداقل خواهد رسید.

تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی

وی همچنین درباره کارخانه تولید مواد یکبار مصرف سلولزی در گروه صنایع کاغذ پارس گفت: برای نخستین بار در کشور طرح تولید مواد سلولزی که یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید این مواد در دنیا است با استفاده از تفاله نیشکر در این شرکت اجرا شد.

وی ادامه داد: ظروف و قطعات تولید شده در شرکت پارس طبیعت سلولز تنها ظروف یکبار مصرف در کشور هستند که قابلیت تجزیه و کمپوست را دارند، ضمن اینکه در دمای ۲۷۰ درجه سانتیگراد ماکروفر و همچنین دمای منفی ۴۰درجه قابل استفاده بوده و هیچ زیانی برای مصرف کننده ندارند.

روغنی به توسعه و افزایش تولید در شرکت پارس طبیعت سلولز با ورود ماشین آلات جدید خریداری شده اشاره کرد و گفت: تولیدات محصولات سلولزی این شرکت هم اکنون به چندین کشور از جمله کانادا، استرالیا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و مورد استقبال قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید : افزایش خطوط تولید ظروف یکبار مصرف در شوش + فیلم

گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه انواع کاغذ فلوتینگ برای مصارف کارتن سازی، کاغذ سفید و خمیر برای تولید تی شو و ظروف یک بار مصرف، انواع کاغذ بسته بندی و بهداشتی مورد استفاده در صنایع غذایی و دارویی، کاغذ رنگی برای مصارف تحریر و اداری همچنین کاغذ کرافت تولید می‌کند.

این شرکت در۲۰ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.