قیمت‌ها در بازار کاغذ تحریر کاهشی است/ تأخیر در تأمین ارز التهاب در پی دارد

حمید نیکدل رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد گفت:‌ خوشبختانه با ورود ارز 28 هزار و 500 تومانی به بازار کاغذ،‌ قیمت کاغذ تحریر نیز روند کاهشی به خود گرفت،‌ در هفته‌های گذشته نیز با کاهش 80 تا 100 دلاری قیمت جهانی کاغذ باز هم روند کاهشی را سپری کردیم تا جایی که کاغذ به بندی یک میلیون و 320 هزار تومان رسیده است.

وی از ترخیص محموله‌های جدید و ورود به بازار خبر داد و گفت:‌ افزایش عرضه قیمت‌ها را 50 تا 100 هزار تومان دیگر نیز کاهش خواهد داد، تقاضا نیز در بازار در حد متناسب وجود دارد و خرید و فروش انجام می‌شود.

نیکدل با اشاره به کاهش قیمت در دیگر اقلام بازار کاغذ نیز گفت:‌ کاغذ A4 نیز از بسته 175 هزار تومان به بسته‌ای 145 هزار تومان رسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که “با توجه به قیمت تمام‌شده کاغذ برای تاجران‌، آیا قیمت‌های فعلی در بازار قیمت مناسبی است یا باز هم کاغذ دچار حباب است؟” گفت: با توجه به اینکه تجار سودی حداقل 15درصدی را برای خود در نظر می‌گیرند،‌ قیمت‌های فعلی چندان بالا نیست،‌ در مواردی که عرضه کاهش پیدا می‌کند،‌ این سود تاجران به 30 درصد هم می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا تصریح کرد:‌ در هفته‌های اخیر ثبت سفارش و دریافت ارز 28 هزار و 500 تومانی برای واردات کاغذ با مشکل مواجه شده است،‌ در صورتی که این روند ادامه‌دار باشد نمی‌توان به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار امیدوار بود،‌ چرا که با کاهش عرضه در ماه‌های پیشِ‌رو مواجه خواهیم شد.