فرماندار: شوش رتبه نخست خوزستان در پرداخت زکات است

به گزارش ایرنا، محسن حویزه روز یکشنبه در نشست شورای زکات شهرستان شوش در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی شوش افزود: ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان شوش کشت می‌شود و این موجب شده تا این شهرستان دارای رتبه‌های برتر کشاورزی در استان و کشور باشد.

وی افزود: ۴۱ هزار هکتار گندم، ۱۱ هزار هکتار کلزا، ۱۱ هزار هکتار چغندرقند، ۱۱ هزار هکتار نیشکر و یک هزار هکتار صیفی جات در شوش کشت می شود.

فرماندار شوش گفت: اگرچه شوش از نظر میزان پرداختی زکات رتبه نخست استان را دارد ولی با توجه به ظرفیت‌های غنی کشاورزی این شهرستان اهتمام جدی‌تری برای ترویج این واجب الهی نیاز است.

وی ترویج زکات را نیازمند اقدام‌های فرهنگ ساز دانست و افزود: با توجه به آثار مادی و معنوی پرداخت زکات براساس روایت‌ها،‌ کارهای فرهنگی برای ترویج این واجب در میان کشاورزان شوش باید افزایش یابد.

حویزه کشاورزان شوش را از جمله اقشار متدین و معتقد دانست و بیان کرد: رفع مشکل تاخیر در پرداخت گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان می‌تواند باعث افزایش گرایش کشاورزان به پرداخت زکات شود.

به گزاش ایرنا، زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

زکات بر اساس نظر مشهور فقهیان شیعه به ۹ چیز شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند تعلق می‌گیرد.

سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود.

شهرستان شوش در تولید ذرت دانه‌ای رتبه نخست کشور را دارد و با تولید ۲۰۰ هزار تن گندم از قطب‌های مهم کشور در تولید این محصول راهبردی است.