حدود یکهزار تن گندم بذری در حاجی‌آباد خریداری شد

به گزارش ایرنا، رضا عباسپور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان حاجی‌آباد افزود: این میزان گندم خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: حاجی‌آباد قطب تولید گندم هرمزگان است و بیشترین سطح زیرشت گندم بذری در سال‌جاری نیز به این شهرستان تعلق دارد.

رییس اداره تعاون روستایی حاجی‌آباد اظهار کرد: باتوجه به گستردگی کار کشاورزی که در هرمزگان وجود دارد، تامین گندم بذری استاندارد و با کیفیت از دغدغه‌ها و اولویت‌های تعاون روستایی است که هر ساله این مهم را با جدیت و با دقت به نتیجه می‌رساند.

سازمان تعاون روستایی هرمزگان ۱۱ مرکز و کمیسیون خرید گندم دارد؛ «گهکم، فارغان، تاشکوییه، شمیل، آشکارا و احمدی» در حاجی آباد، «هشتبندی و تیرور» در میناب، «زیارتعلی» در رودان، بستک و پارسیان از مراکزی بوده که خرید تضمینی گندم دارند.

در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان هرمزگان به زیرکشت گندم رفته است که بیش از ۶۵ هزار تن محصول برداشت شد.

گندم در استان هرمزگان از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال کشت شده و برداشت این محصول نیز از نیمه فروردین‌ماه آغاز و تا نیمه خردادماه هر سال ادامه دارد.