بیش از یک تن چوب تاغ قاچاق در آران وبیدگل کشف شد

حمید گل آرایی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری‌ شهرستان آران و بیدگل در عملیات تعقیب و با هماهنگی مراجع قضایی و ماموران  کلانتری ابوزیدآباد توانستند با رصد چند روزه، متهم را در یک دامداری دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

وی اظهار کرد: از مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: با توجه به اقلیم کویری آران و بیدگل، نگهداری از جنگل‌های دست کاشت برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان در منطقه اهمیت دارد، وسعت زمین‌های بیابانی این شهرستان نزدیک به ۳۸۴ هزار هکتار است و ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی، نتیجه عملیات بیابان‌زدایی و نهال‌کاری از اول انقلاب تاکنون است.

شهرستان آران و بیدگل با ۶۱۲ هزار هکتار وسعت دارای ۱۰۹ هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.

این شهرستان با برخورداری از ۱۰۰ هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.