افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت کاغذ تحریر/ ناشران دست نگه دارند قیمت‌ها ماندگار نیست

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ در نخستین روز از هفته جاری بازار کاغذ و مقوا با وجود کاهش قیمت جهانی کاغذ‌، با افزایش قیمت همراه بوده است‌، بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 که در هفته گذشته یک میلیون و 250 تا یک میلیون و 270 هزار تومان عرضه می‌شد، به بندی یک میلیون و 350 هزار تومان رسیده است. هم‌چنین کاغذ چاپ و تحریر 60 در 90 نیز به بندی یک میلیون و 50 هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت تنها محدود به کاغذ تحریر نیست،‌ بلکه در کالاهای دیگری از جمله مقوای پشت طوسی‌، کاغذ کاربن لس، کاغذ A4 و کاغذ گلاسه نیز با درصد اندک قابل مشاهده است.

با توجه به کاهش قیمت جهانی کاغذ و کاهش قیمت خمیر وارداتی نسبت به گذشته،‌ افزایش قیمت فعلی بازار کاغذ نمی‌تواند دلایل منطقی داشته باشد،‌ محسن قدبیگی از کارشناسان بازار کاغذ در این زمینه به تسنیم می‌گوید:  این افزایش قیمت هیچ دلیل روشن و منطقی ندارد،‌ چرا که نه  قیمت جهانی افزایش یافته و نه تقاضا افزایشی یافته است‌، این افزایش قیمت مربوط به عدم عرضه کاغذ توسط شرکت‌های توزیعی در روزهای پایانی هفته گذشته است.

وی با بیان این مطلب که توصیه ما به خریداران از بازار کاغذ این است که فعلا دست نگه‌دارید‌، گفت: طی دو تا سه روز آینده با کاهش دوباره قیمت کاغذ مواجه خواهیم شد، چرا که شرکت‌ها از امروز روند توزیع را آغاز کرده‌اند. بر این اساس قیمت کاغذ به بندی یک میلیون و 250 هزار تومان خواهد رسید.