چوب و کاغذ مازندران تعطیل نیست

در حالی که روز گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا از تعطیلی کارخانه چوب و کاغذ مازندران خبر داده بود، روابط عمومی این مجموعه امروز تعطیلی کارخانه را تکذیب کرد و از شکسته شدن رکورد تولید و فروش آن خبر داد.

به گزارش ایسنا، اطلاعات منتشر شده از سوی روابط عمومی شرکت چوب و کاغذ مازندران نشان می‌دهد این شرکت در آبان ماه امسال، ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن کاغذ روانه بازار کرد و رکورد فروش از سال ۱۳۹۷ شکسته شده است. همچنین با تولید ۱۱ هزار تن کاغذ در آبان ماه، رکورد تولید طی یک سال اخیر هم شکسته شد.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، بزرگترین تولید کننده کاغذ ایران با ظرفیت مجموعاً ۱۷۵ هزار تن کاغذ شامل ۹۰ هزار تن کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر و ۸۵ هزار تن کاغذ فلوتینگ است که مرداد ماه ۱۳۷۶ راه اندازی شده است.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی از گرانی و کمبود کاغذ روزنامه منتشر شده بود و مدیرمسوول روزنامه هفت‌صبح هم در توییتی با انتقاد از این وضعیت، آن را نتیجه سه قفله شدن واردات کاغذ عنوان کرده بود. اما روز گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا از تعطیلی کارخانه چوب و کاغذ مازندران خبر داد، علت کمبود کاغذ روزنامه را همین مسئله عنوان کرد.