تولید کاغذ با بازیافت کاغذهای باطله در مبارکه

ماهانه دو هزار و ۵۰۰ تن کاغذ فلوتینگ و تست لاینر در کارخانه تولید کاغذ در شهرک صنعتی مبارکه تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  مدیر عامل کارخانه با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این کارخانه از مواد سلولزی بازیافتی کارتن و مقوا‌های باطله تهیه می‌شود گفت: با اجرای طرح توسعه در این شرکت، میزان تولید کاغذ فلوتینگ به ۵۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
ویکتوریا شیدایی با بیان اینکه سالانه به حدود ۵۰۰ هزار تن کاغذ فلوتینگ در کشور نیاز است افزود: با توسعه کارخانه‌های داخلی، نیاز کشور کاملا تامین شده است.

داوود قربانی مدیر تولید این کارخانه گفت: کارتن‌های بازیافتی در این کارخانه به عنوان مواد اولیه، پس از تصفیه و پالایش تبدیل به کاغذ مرغوب و باکیفیت شده که در صنایع کارتن سازی و بسته بندی کاربرد دارد.
خانم تراشان مدیر فروش این شرکت هم با اشاره به کیفت محصولات این کارخانه با استاندارد‌های ملی و جهانی گفت: گفت: این محصولات از نظر پارامتر‌های کیفی و آزمایشگاهی با نمونه‌های خارجی یکسان است، اما از نظر قیمتی حدود ۳۵ درصد مناسب‌تر از نمونه‌های مشابه وارداتی است.
نجفی مدیر کنترل کیفیت این کارخانه با اشاره به اینکه برای تولید ۱۰۰ تن کاغذ در روز به صورت میانگین، به هزار متر مکعب آب نیاز است گفت: در این کارخانه با اجرای تدابیر ساده و مقرون به صرفه، مصرف آب برای تولید این مقدار کاغذ به ۵۰ تا ۱۰۰ مترمکعب کاهش یافته که این رقم ۱۰ درصد از نیاز سایر کارخانه‌های مشابه است.
جلیل حقیقی رئیس اداره صمت شهرستان مبارکه نیز گفت: این واحد صنعتی دارای ۸۵ نیروی کار در سه شیفت کاری توانسته یک سوم نیاز استان به این محصول را تامین کند و با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ۳۰ درصد به ظرفیت تولید آن اضافه خواهد شد.