هشدار مدیرعامل کارخانه مازندران به توقف تولید کاغذ تحریر

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران هشدار داد در صورت عدم تأمین نقدینگی،‌ تولید کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه به ناچار متوقف خواهد شد.

امید نیک‌نژاد، مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، گفت:‌ مدت‌هاست به‌دنبال تأمین نقدینگی و تسهیلات برای ادامه روند تولید کاغذ، تامین چوب از محل طلب سازمان جنگل‌ها و کاهش تعرفه و تسهیل برخی اقلام وارداتی هستیم،‌ اما علی‌رغم دستورات متعدد در این زمینه هنوز این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه تولید کاغذچاپ وتحریر بعد از مدت‌ها روند افزایشی گرفته و برای اولین‌بار در سال‌های اخیر به رقم 45 هزار تن رسیده است، افزود: به تولید کاغذ نه به عنوان یک کالای سودده بلکه یک کالای استراتژیک مورد تأکید نگاه می‌کنیم که علی‌رغم افزایش قیمت مواد اولیه تولیدی کارخانه‌‌های داخلی و مواد وارداتی مورد نیاز هنوز همان قیمت ثابت زیر قیمت بازار را عرضه می‌کنیم.

نیک‌نژاد با بیان اینکه منتظر واریز بخش دوم هزینه کاغذ تولیدی برای آموزش و پرورش هستیم افزود: در صورت زمان‌بر شدن واریز مبلغ فوق و عدم تامین نقدینگی، تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: با جان و دل و علی رغم همه سختی‌ها و مشقات، بدون ریالی مساعدت، تولید کاغذ تحریر را به سقف 45 هزارتن و با بهترین کیفیت با وجود بدهی‌های زیاد مانده از قبل تولید را به سامان رساندیم، در شرایط سختی به لحاظ نقدینگی و تأمین چوب مورد نیاز بسر می‌بریم.

نیک‌نژاد تأکید کرد:‌ هشدار می‌دهم و بیم آن دارم این دستاورد بزرگ که با دستِ خالی و با تلاش همکارانم در کاغذ مازندران و تنها برای تحقق شعار «ما می‌توانیم» به وقوع پیوست، در صورت عدم حمایت لازم، دوباره به محاق رفته و حاصل این تلاش و خودباوری خاموش شود.

مطالبات کارخانه چوب و کاغذ مازندران در خصوص تامین نقدینگی مورد نیاز‌، وصل مطالبات از سازمان جنگل‌ها و تأمین مواد اولیه مورد نیاز با وجود گذشت چندین ماه از آغاز تولید کاغذ تحریر در این کارخانه پس از وقفه چند ساله همچنان بدون پاسخ مانده است.