دولت ها برای تغییرات اقلیمی، اقدامات موثرتری انجام دهند

زیست آنلاین: دبیر کل سازمان ملل متحد می گوید كه وی بر فشارهای عمومی كه دولت ها را مجبور كند برای تغییرات اقلیمی، اقدامات موثرتری انجام دهند حساب باز کرده است.

به گزارش زیست آنلاین، آنتونیو گوترش، در مصاحبه با Covering Weather Now، که یک همکاری جهانی بیش از 250 رسانه خبری است گفت: دولت ها همیشه دیر یا زود افکار عمومی را دنبال می کنند، بنابراین ما باید همچنان به مردم حقیقت را بگوییم و اطمینان داشته باشیم که سیستم سیاسی، به ویژه سیستم های سیاسی دموکراتیک، در نهایت این حقیقت ها را قبول خواهند کرد.
گوترش از اظهارنظر درباره دونالد ترامپ و خصومت دولت او نسبت به اقدامات اقلیمی امتناع ورزید، اما نظرسنجی سی بی اس در تاریخ 15 سپتامبر نشان داد كه 69٪ از آمریكایی ها می خواهند رئیس جمهور بعدی اقدامات موثری انجام دهد، در حالی كه 53٪ معتدند چنین اقداماتی اکنون مورد نیاز است.
وی گفت: امیداورم آمریكا به اقدامات اقلیمی خود متعهد باشد و كشورهای آسیایی (به ویژه چین و ژاپن) صادرات زغال سنگ را متوقف كنند. تا آن زمان، آنچه من می خواهم این است که جوامع، دولت ها را تحت فشار قرار دهند تا دولت ها متوجه بشوند که باید اقدامات خود را سریعرتر انجام دهند.
وی در قسمتی دیگر از صحبت خود گفت: توافق پاریس کاملاً واضح و شفاف است. کشورهای توسعه یافته متعهد شدند 100 میلیارد دلار در سال برای حمایت از جهان در حال توسعه در زمینه کاهش ها (به عنوان مثال، کاهش تولید گازهای گلخانه ای) و سازگاری (آماده سازی در برابر اثرات تغییر اقلیم) هزینه کنند. بنابراین ضروری است كه همه كشورها از جمله آمریكا، نقش خود را در این رابطه به خوبی ایفا کنند.

 

منبع: renewableenergyworld