تامین اعتبار کاغذ به زودی انجام می‌شود/ تامین ۸۰ درصد کاغذ از داخل کشور تا یک سال آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به زودی از سوی بانک مرکزی اعتبار کاغذ تامین می‌شود گفت: ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در جشنواره صنعت چاپ استان همدان با اشاره به اینکه مفاخر بزرگی در استان همدان وجود دارد اظهار کرد: همدان کارنامه درخشانی در زمینه فرهنگ و هنر دارد.

وی با بیان اینکه برای پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌ تمام بخش عمده‌ای از اعتبارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد گفت: به دنبال اجرای سریع موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر همدان هستیم که موزه هنرهای معاصر با اختصاص بودجه محدودی به سرانجام خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی کشور عنوان کرد: اگر اعتبارات لازم در زمان اجرا به این طرح‌ها اختصاص یافته بود، با مبلغ بسیار کمتری به بهره‌برداری می‌رسیدند اما امیدواریم این طرح‌ها در دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه برنامه اصلی ما در چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است بیان کرد: ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ، وارداتی است که در این راستا کمیته سه‌گانه‌ای تشکیل شده و برنامه ما این است که ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تامین شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کل مصرف کاغذ در کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن است گفت: با تدوین سند تحولی در صنعت چاپ و با نقشه راه به استقلال در عرصه نشر و چاپ خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه تامین کاغذ روزنامه‌ها نیز مورد توجه وزارتخانه است عنوان کرد: اعتبار تامین کاغذ از سوی بانک مرکزی با دستور رییس جمهور به زودی اختصاص می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید در همدان سرمایه‌گذاری لازم برای تبدیل به قطب صنعت چاپ انجام شود، گفت: نگاه دولت سیزدهم به فرهنگ به عنوان یک رکن اساسی است و تقویت جدی و نگاه ویژه به فرهنگ از اولویت‌های دولت خدمتگذار است.