اظهار امیدواری مخبر برای خودکفایی کاغذ تا سه سال آینده

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش به همراه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه‌های مختلف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

مخبر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به لحاظ استقبال مردم، تنوع آثار و کارها هر سال بهتر از سال قبل است، آثار حرفه‌ای‌تر و فنی‌تر شده و خوشبختانه کتاب‌ها به پیشرفت مسائل فرهنگی کشور تعمیق می‌بخشند.

وی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها یک ملتی فرهنگ دوست و فرهنگی هستند، افزود: ما در همه اقشار این علاقه را می‌بینیم، از مهندسی که شاعر هست، تا پزشکی که ادیب درست و حسابی است بنابراین همه اینها نشان می‌دهد که ادبیات، شعر و هنر ما در بین ایرانیان نهادینه شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط جدید هم خوشبختانه نشان می‌دهد که فرهنگ بین مردم جهت دهی شده، گفت: در این نمایشگاه هم حضور مردم و هم ناشران و نویسندگان را به خوبی شاهد هستیم.

مخبر در بحث کاغذ و کارگروه تولید کاغذ در کشور گفت: از ابتدای دولت بحث کاغذ دغدغه ما بود چرا که دغدغه جدی ناشران است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مدت به خوبی پیگیر بودند تا وضعیت کاغذ داخلی سامان دهی شود. ما یک تعداد کارخانه داشتیم که یا تعطیل یا ظرفیتشان کم بود که اینها الحمدلله به راه افتاده است. شرایط امسال به نظر من اصلاً با سال قبل قابل قیاس نیست. یک کارخانه‌هایی هم در دست احداث است که امیدواریم تا دو سه سال آینده در بحث کاغذ خودکفا شویم.

وی با اشاره به اینکه برخی کارخانه‌ها ظرفیت تولید بیست و پنج هزار تنی دارند، گفت: امیدواریم اینها با ادامه روندشان قیمت کاغذ را پایین بیاورد.

مخبر افزود: باید کالاهای فرهنگی در کشور یارانه داشته باشند و این در دستور کار قرار دارد چرا که دولت روی بحث‌های فرهنگی حساس است.

مخبر در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی کارخانه زاگرس و خوزستان گفت: خوشبختانه برای راه اندازی همه این دست کارخانه‌ها تصمیم گیری شده است.