معاون وزیر فرهنگ: مشکل حوزه کاغذ تامین ارز است

همدان-ایرنا- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشکل حوزه کاغذ ارز است، گفت: کاغذ از ردیف ارز ۴۲۰۰ تومان خارج شده و معاونت مطبوعاتی ساختاری برای واردات، صادرات و توزیع کاغذ ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «محمد خُدادی» در ارتباط تصویری با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ هزار رسانه و ۵۰ هزار مدعی خبرنگاری در کشور داریم و پنج هزار نفر از خبرنگاران آزاد که در رسانه‌های مختلف مشغول به کار هستند بیمه شده‌اند اما با این آمار و رشد کمی رسانه‌ها عملاً هر کاری در این حوزه با مشکلات مختلفی مواجه است.

خدادی: مشکل حوزه کاغذ تامین ارز است

وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی های لازم و ارائه اولویت‌های آموزشی توسط خانه مطبوعات، کلاس‌های این دوره در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

خدادی در خصوص توزیع کاغذ در بین نشریات هم توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه مشکل حوزه کاغذ، ارز است، گفت: کاغذ از ردیف ارز ۴۲۰۰ تومان خارج شده و ما به عنوان معاونت مطبوعاتی هیچ ساختاری برای واردات، صادرات و توزیع کاغذ نداریم ولی از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و تاکنون به هر قیمتی که بوده کار را انجام داده ایم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: به هرحال واقعیت ماجرا این است که شاخص دریافت کاغذ تغییر کرده و در حال حاضر نشریه ای که ۸۰ درصد انتشار دارد، کاغذ دریافت می‌کند.

خدادی با اشاره به درخواست خانه مطبوعات استان همدان مبنی بر ساماندهی سرپرستی نشریات سراسری، گفت: خانه مطبوعات برنامه پیشنهادی خود دراین خصوص را بررسی و تصمیم گیری به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ارائه کند.

وی همچنین از تهیه فهرست خبرنگاران شاغل در رسانه‌های مختلف بر اساس اولویت، برای دریافت واکسن کرونا خبر داد و تاکید کرد: از هیچ اقدامی برای حمایت از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای کشور دریغ نخواهیم کرد.

خدادی: مشکل حوزه کاغذ تامین ارز است

«مهرداد حمزه» عضو هیات ندیره خانه مطبوعات استان همدان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای رسانه های استان، خواستار ساماندهی سرپرستی نشریات سراسری و تعیین تکلیف مجوزهای غیرفعال رسانه ها شد.

وی همچنین خواستار افزایش سهم رسانه های استان از یارانه و اختصاص سهمیه کاغذ به رسانه های استان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در ادامه این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت مطبوعات استان، خواستار توجه ویژه برای رفع مشکل کاغذ نشریات و سامانه آگهی های دولتی شد.

«احمدرضا احسانی» با اشاره به ظرفیت و توانمندی رسانه های استان، افزود: رسانه های استان همدان در زمینه اطلاع رسانی موضوع مقابله با ویروس کرونا و همچنین انتخابات حضوری موثر و فعال دارند.

به گزارش ایرنا، اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و نماینده مدیران مسئولان روزنامه‌های استان همدان نیز دراین جلسه به بیان مسائل و مشکلات حوزه رسانه استان پرداختند.

تعیین تکلیف مجوزهای غیرفعال رسانه‌ها، افزایش سهم رسانه‌های استان از یارانه و اختصاص سهمیه کاغذ به مطبوعات استانی، توجه ویژه به آموزش خبرنگاران استانی، تسریع در واکسیناسیون خبرنگاران در برابر ویروس کرونا، اختصاص ردیف بودجه به خانه‌های مطبوعات و رفع برخی مشکلات سامانه خانه مطبوعات ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان بود.

همچنین در این نشست مقرر شد که جلسه‌ای با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات مدیره خانه مطبوعات و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار و مشکلات مطبوعات استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.