کاغذ هم به خاطر آرد گران شد

رئیس سندیکای کاغذ و مقوا از آغاز تولید کاغذ تحریر در شرکت چوب و کاغذ مازندران خبر داد و گفت که قیمت گندم و آرد بر قیمت کاغذ هم تاثیر دارد.
به گزارش صدای بورس، ابوالفضل روغنی گلپایگانی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تولید کاغذ تحریر در کشور، اظهار کرد: با توجه به اصرار دولت سیزدهم بر تولید داخل، شرکت چوب و کاغذ مازندران به چرخه تولید برگشته و در حوزه کاغذ تحریر نیز فعال شده است.

امسال هم برای تولید کاغذ تحریر برنامه‌ریزی کرده و در حال شروع عرضه کاغذ تحریر به بازار است. البته دولت برنامه ریزی‌های دیگری هم در این زمینه دارد که هنوز محقق نشده است.

وی درباره افزایش قیمت کاغذ در سال جاری نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاهای مختلف، گرانی اجتناب ناپذیر است و قیمت کاغذ هم افزایش یافته، اما کاغذ در این مدت افزایش قیمت غیرمنتظره نداشته است.

کاغذ هم تحت تاثیر آرد و گندم قرار می‌گیرد! ‌

رئیس سندیکای کاغذ و مقوا با بیان اینکه تغییر اساسی در حوزه کاغذ ایجاد نشده، تصریح کرد: قیمت کاغذ تجاری افزایش جزئی ۷ تا ۱۰ درصدی داشته است. این برخلاف سال‌هایی است که در کشور کاغذ تا ۴ برابر افزایش قیمت داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اما باید این نکته را هم در نظر کرد که قیمت کاغذ از قیمت گندم و آرد هم تاثیر پذیر است، چرا که بخشی از تولید کاغذ به نشاسته بر می‌گردد که از آرد و گندم حاصل می‌شود. بنابراین افزایش قیمت آرد هم بر قیمت کاغذ تأثیر خواهد داشت.