چهار واحد صنعتی مازندران طی ۱۰ روز اخیر به چرخه تولید برگشتند

ساری – ایرنا – سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : چهار واحد صنعتی راکد استان طی ۱۰ روز اخیر با اعطای تسهیلات هشت میلیارد تومانی و تقسیط معوقات بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی به چرخه تولید باز گردانده شده‌اند.

مجید فانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که با برگشت این تعداد بنگاه اقتصادی به چرخه تولید برای ۷۸ نفر شغل ایجاد شده است، افزود : طبق زمان‌بندی و با پیگیری موردی مشکلات تولیدکنندگان درصدد شکوفایی تولید و اشتغال در مازندران هستیم.

وی با بیان این که در ابتدای سال جاری ۳۷۵ واحد صنعتی راکد در مازندران وجود داشت، خاطر نشان کرد : طبق ارزیابی‌های سازمان صمت مازندران در ۶ ماه گذشته ۱۲۷ بنگاه اقتصادی به چرخه تولید بازگردانده شدند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به روند مثبت اشتغال زایی برای افراد بیکار در کارخانه‌های استان طی ماه‌های گذشته، افزود: اشتغال زایی برای پنج هزار و ۴۹۰ نفر در حوزه صنعت مازندران از دستاوردهای ماندگار دولت مردمی سیزدهم است.

وی ادامه داد: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مازندران دارای ضمانت اجرا است و تمامی اظهار نظرهای مدیران کل در این جلسه ضبط می‌شود و در صورت ترک فعل، مسوول مربوطه متخلف شناخته شده و با آن برخورد خواهد شد.

فانی با بیان این که در ۶ ماه گذشته حدود ۱۳۱ میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه فعال مازندران با مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تقسیط شد، گفت: عمده مشکلات واحدهای صنعتی راکد مازندران داشتن معوقه مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این که در ۶ ماه گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران ۳۲۸ مصوبه در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی داشت، افزود : با دستور مستقیم استاندار مازندران تاکنون ۸۷ درصد از مصوبات این جلسات در گام اجرایی قرار گرفت و ۱۳ درصد دیگر در دست پیگیری است.

وی از پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای احیای واحدهای راکد استان در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت : احیای ۴۷ واحد صنعتی تعطیل دیگر تا پایان آذرماه در مازندران در دستور کار قرار دارد.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.
بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.