ورود سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب به کشور

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب برای تامین نیاز کشور وارد می‌شود که با اجرای طرح‌های نهالکاری این میزان کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار، تقی شعبانیان اظهار کرد: در کشور سالانه پنج میلیون مترمکعب تولید می‌شود که حدود همین میزان نیاز به واردات است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در مجموع نیاز ضروری به چوب سالانه ۹ تا ۱۰ میلیون مترمکعب از این محصول است.

وی درباره اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور تصریح کرد: در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم و تکلیف استان‌ها مشخص شده است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره ظرفیت‌های کشور برای تولید نهال جنگلی گفت: ظرفیت تولید نهال در کشور تاکنون ۳۵ تا ۴۰ میلیون نهال در سال بود، اما در طرح مزبور باید دست کم سالانه ۲۵۰ میلیون نهال در استان‌های مختلف تولید شود.

شعبانیان یاداور شد: ۱۲۶ نهالستان جنگلی و بیابانی و در مجموع ۱۵۰ مرکز تولید نهال در نهالستان‌های جنگلی و بیابانی و نیز ایستگاه‌های تولید بذر کشور وجود دارد که وسعت این نهالستان‌ها ۲ هزار و ۸۶۰ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور در چهار سال، برنامه ریزی شده است که با توجه به از بین رفتن بخشی از عرصه‌های جنگلی، بخشی از این طرح در قالب غنی سازی و احیای جنگل‌ها و عرصه‌های جنگلی اجرا می‌شود.