واردکننده‌های رب و روغن را جایگزین واردکننده‌های متخصص در بازار کاغذ کردیم

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا گفت: در سال‌های گذشته با بی‌برنامگی از واردکننده‌های متخصص بازار کاغذ دور شدیم و واردکننده‌های رب و روغن را وارد این بازار کردیم.

حمید نیکدل، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به ثبات فعلی بازار کاغذ و مقوای تهران گفت: در حوزه کاغذ تحریر نزدیک به دو ماه است که با قیمت‌بندی یک میلیون و 130 هزار تا یک میلیون و 150 هزار تومان مواجه هستیم. ثبات قیمت فعلی به تناسب بین عرضه و تقاضا مرتبط است، اگر از عرضه حمایت شود،‌ قیمت نیز تنظیم خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه در سال‌های اخیر واردکننده‌های اصلی بازار کاغذ که به صورت تخصصی فعالیت می‌کردند،‌ از بازار بیرون رفته و به جای آن واردکننده‌های رب و روغن وارد بازار کاغذ شده‌اند. مشخص است که این واردکننده‌ها بدون دانش کافی اقدام به واردات کالا می‌کنند‌، در نتیجه کالایی که مورد نیاز  واقعی بازار است،‌ در زمان مناسب وارد بازار نمی‌شود.

 نیکدل ادامه داد: متاسفانه ما در سال‌های اخیر واردکننده‌های اصلی کاغذ را با شعارهایی چون «سلاطین کاغذ آزادانه در خیابان راه می‌روند» و «سودهای چند میلیاردی واردکنندکان» از خودمان دور کرده‌ایم‌،این دذر حالی بود که برخی از واردکنندگان بازار کاغذ افراد خوشنامی بودند که هرز مان صنف دچار مشکل می‌شد،‌ با کمک خود آن را حل می‌کردند.

وی همچنین با اشاره به ورود کالای تولید داخل در حوزه تحریر به بازار گفت:‌ اخیرا مقداری کاغذ تحریر مازندران به بازار آمده است که نسبت به گذشته از کیفیت نسبتاً بهتری برخوردار است،‌ اما چون چندان تفاوت قیمتی با نمونه مشابه خارجی ندارد‌، استقبال بالایی از آن نمی‌شود.