نخستین رویداد ملی ایده‌های برتر در صنعت چوب و کاغذ کشور برگزار شد

اولین رویداد ملی شتاب در صنعت چوب و کاغذ کشور با معرفی ایده های برتر در ساری پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، با همت مرکز علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران، اولین رویداد ملی شتاب در صنعت چوب و کاغذ کشور برگزار شد و پس از توزیع فراخوان در سطح کشور و بررسی مقالات و ایده‌های رسیده به دبیرخانه همایش، طی یک وبینار، ایده‌های برتر معرفی شدند.
امید محمدی رئیس دانشگاه علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران ظهر شنبه در ابتدای این وبینار، گفت: این رویداد بر چهار محور اصلی شامل “استفاده از فناوری نانو در فرایند تولید کاغذ”، “بهینه سازی مصرف انرژی در فرایند تولید کاغذ”، “استفاده بهینه از ضایعات پلاستیک کاغذهای باطله” و “استفاده بهینه از ضایعات چوب” تمرکز دارد.
وی استقبال ایده پردازان از این رویداد را بسیار خوب و دلگرم کننده توصیف کرد و گفت: امیدواریم برگزاری چنین رویدادهایی در آینده نیز استمرار یابد.
آموزش نقش مؤثری در افزایش تولید و ارتقای کیفیت دارد
عباس صفری رئیس هیئت مدیره و سرپرست چوب و کاغذ مازندران نیز در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از تلاش دانشگاه علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران گفت: اتفاقاً جا داشت که شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان پیشگام تولید کاغذ در کشور دست به چنین اقدام ارزشمندی بزند و من امیدوارم دبیرخانه علمی این همایش فعال باشد و کار را ادامه دهد.
وی گفت: آموزش نقش مؤثری در افزایش تولید و ارتقای کیفیت در کار شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان قطب صنعت کاغذ در مازندران و کشور دارد به ویژه اینکه ما هم از نظر نیروی انسانی متخصص و هم از نظر زیرساخت‌های لازم وضعیت مطلوبی داریم و این ظرفیت باید مورد استفاده قرار گیرد.
عبدالرضا شیخ الاسلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران نیز که به صورت مجازی در این رویداد حضور داشت این اقدام چوب و کاغذ مازندران را ارزشمند توصیف کرد و گفت: تکنولوژی نانو توان بالایی برای تغییرات و ارتقای دستاوردهای تولید و همچنین کاهش ضایعات دارد.
وی همچنین تاکید کرد: کارخانه چوب و کاغذ مازندران از ذخایر ارزشمند کشور است و باید این ظرفیت به صادرات برسد و هدف از راه اندازی مجموعه این بود که به جای صادرات چوب، به صادرات کاغذ برسیم که بسیار ارزشمند است و ارزآوری و اشتغال بیشتری دارد.
اسدپور عضو هیئت علمی دانشگاه منابع طبیعی و نیز در این جلسه به فرایند داوری مقالات رسیده به این همایش پرداخت و گفت: در مجموع ۲۲ مقاله به هیأت داوران رسید که چهار ایده واجد شاخص‌های مورد نظر دانسته نشد و از فرایند داوری حذف شد و بقیه مقالات مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت چهار مقاله به عنوان مقالات برتر و یک مقاله هم شایسته تقدیر دانسته شد.