تولید ۳۴ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر | ۲۴ هزار مترمکعب چوب وارد می‌شود

ساری- نیک نژاد، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از تولید ۳۴ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر طی ۹ ماه امسال در این کارخانه خبر داد و گفت: ۲۳ هزار تن تحویل آموزش و پرورش شده است.

امید نیک نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار از تولید ۳۴ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر در ۹ ماهه امسال در کارخانه کاغذ مازندران خبر داد و افزود: از این میزان ۲۳ هزارتن به آموزش و پرورش تحویل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰۰ تن نیز تاکنون به ارشاد برای توزیع به ناشران تحویل شده است گفت: در ۱۰ سال اخیر این میزان تولید کاغذتحریر در کارخانه مازندران بی‌ سابقه بوده است.

نیک نژادافزود: علی رغم همه ناملایمات، عدم همکاری و گاها موانع ایجادی برخی دستگاه ها به عهدی که با مردم،دولت سیزدهم و اصحاب فرهنگ بسته ایم پایبند بوده و با همه توان این بنای گذاشته شده تولید کاغذ داخلی را به سرانجام خواهیم رساند.

وی افزود: پس از اورهال و تعمیرات چند روزه پیش بینی شده فصلی و ذخیره مناسب چوب از ۱۵ دی ماه تا پایان سال بیش از ۱۰ هزارتن کاغذ سفید دیگر نیز در این مجموعه تولید خواهد شد که مجموعا بیش از۴۰ هزارتن کاغذ تحریر امسال در کارخانه‌ کاغذ مازندران با کیفیت مناسب تولید خواهد شد.

وی گفت: با برنامه ریزی مناسب ۱۲هزار متر مکعب چوب روسی از هفته جاری به تدریج وارد یارد کارخانه می‌شود که این رقم تا پایان سال با عقد قرارداد جدید به ۲۴ هزار متر مکعب خواهد رسید و در صورت تزریق نقدینگی، تأمین چوب موردنیاز از درختان شکسته افتاده جنگل های شمال و مناسب سازی قیمت کاغذ خریداری شده سال آینده، همه نیاز آموزش و پرورش و بخش اعظمی از نیاز ناشران کشور در کارخانه کاغذ مازندران تولید خواهد شد.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذمازندران خواستار تخصیص اعتبار موردنیاز خرید کاغذکتب درسی ازسوی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت آن به این کارخانه شد.

وی ضمن تشکر از شورای پول و اعتبار افزود:چند روز آینده خبری خوش از حمایت ویژه دولت از این صنعت ملی و کالای استراتژیک با عنایت ویژه رئیس جمهور و دستور معاون اول و پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بانک ملی که انجام شده، اعلام خواهد شد که بخش اعظم مشکلات موجود را مرتفع خواهد ساخت.

یادآور می‌شود، کارخانه چوب و کاغذ مازندران پس از سال‌ها وقفه در یک‌سال گذشته و پس از تغییر مدیریت به مزیت اصلی خود که تولید کاغذتحریر مورد نیاز کشور است بازگشت و در این یکسال بیش از ۳۸هزارتن کاغذتحریر مورد نیاز اموزش و پرورش، کتب کمک آموزشی، ناشران کشور و .. را تامین کرد.