بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه تأمین کاغذ چاپ و تحریر در کشور به امضا رسید

بزرگ‌ترین تفاهم نامه و قرارداد تأمین کاغذ به میزان 30 هزار تن با آموزش و پرورش برای کتب درسی سال آینده دانش آموزان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام لطیفی به تقویت و حمایت از تولید داخل به عنوان راه حل اساسی برای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امکان دارد تولید داخل با چالش هایی از نگاه اقتصادی همراه باشد اما وقتی با یک سیاست کلان به آن نگاه می کنیم آن چالش دیده نمی‌شود و اولویت و رویکرد حمایت از تولید داخل ملاک عمل قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از تولید کننده داخلی است و امضای این تفاهم‌‌نامه گامی مؤثر در جهت تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی دانش آموزان است.

چوب و کاغذ مازندرانچوب و کاغذ مازندران

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به بالا بودن کیفیت محصولات ایرانی، این نشست را آغاز یک تحول در تأمین کاغذ مورد نیاز در حوزه کتب درسی و نشر دانست و بر حمایت از تولید داخل تأکید ورزید.

در ادامه مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز با قدردانی از دولت سیزدهم و اهتمام ویژه معاون اول محترم رئیس جمهور در حمایت از کالای ایرانی افزود: این قرارداد بزرگترین قرارداد تولید و تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور است که 70 درصد نیاز دانش‌آموزان را تأمین می‌کند.

چوب و کاغذ مازندرانچوب و کاغذ مازندران

امید نیک‌نژاد تحقق منویات مقام معظم رهبری در شرایط سخت کمبودها و جنگ نابرابر و تحریم‌های ظالمانه دشمنان را پس از سال‌ها از افتخارات این شرکت دانست و گفت: در سال 90 این شرکت تنها موفق شده بود 14 هزار تن کاغذ را تولید و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد اما اکنون ضمن تحویل 5 هزار تن کاغذ تحریر در انتهای سال 1400 موفق شد ضمن تداوم تولید در این نوع کاغذ به تعهد اخلاقی و اجتماعی خود نیز در تأمین کاغذ کتب درسی عمل کنند.

 وی با اشاره به شعار ما می‌توانیم در دولت سیزدهم، این اقدام را قدمی بزرگ در راه رفع نیاز و خودکفایی کشور دانست و بیان داشت: با اجرای این توافق نامه از خروج 30 میلیون دلار ارز کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران حمایت وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دستیابی به این تفاهم‌نامه بسیار با ارزش دانست و بر اراده کارکنان مجموعه چوب و کاغذ مازندران برای تحقق این توافق تا پایان سال جاری تأکید ورزید.

وی در انتها تأکید کرد: در صورت حمایت دستگاه‌های اجرائی کشور این مجموعه قادر خواهد بود 15 هزار تن دیگر از نیاز کشور را تا پایان امسال تأمین کند.