برداشت افزون بر ۱۴ هزار تن گندم از مزارع شاهرود آغاز شد

حمید آقابیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت گندم در منطقه خارتوران بخش بیارجمند شاهرود از چهارم خردادماه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه فرآیند برداشت تا پایان مردادماه به طول می‌انجامد، ابراز کرد: عمده رقم‌های مورد کشت این شهرستان شامل پیشگام و میهن است.

آقابیگی با بیان اینکه یکهزار تن بذر برای این سطح زیرکشت مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: ۳۵۰ تن بذر گواهی شده بین بهره‌برداران توزیع شد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود اظهار کرد: برداشت گندم هرساله با به کارگیری حدود ۴۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی از سایر استان‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز خرید گندم در شهرستان شاهرود فعال است، ابراز کرد: ۱۹ کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با استقرار در این مراکز آماده خرید تضمینی گندم هستند.

آقابیگی با بیان اینکه چهار هزار و ۱۴۶ هکتار از مزارع آفت‌زدایی شد، افزود: مبارزه زراعی و مکانیکی(غیرشیمیایی) نیز در سه هزار هکتار اجرا شد.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ است.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.