افزایش چراغ‌ خاموش قیمت دستمال کاغذی

نها طی یک‌ماه گذشته قیمت این محصولات ازجمله دستمال کاغذی دست‌کم ۱۰درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴۰درصدی قیمت انواع محصولات سلولزی از پوشک و پدهای بهداشتی تا انواع دستمال‌ کاغذی از ابتدای سال در شرایطی رخ داد که هیچ خبری نیز در این زمینه منتشر نشده بود و حالا بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد این روند افزایشی همچنان ادامه دارد و بسیاری از برندها قیمت‌هایشان را در همین یک‌ماه گذشته حداقل ۱۰درصد بالا برده‌اند.
قیمت انواع دستمال کاغذی

با محاسبه رشد پیشین، قیمت این محصولات از ابتدای امسال ۵۰درصد رشد نشان می‌دهد. قیمت ۱۵.۳۰۰تومانی دستمال کاغذی سافتلن (۱۵۰برگ) در یک‌ماه اخیر به ۱۶.۵۵۰تومان رسیده و برند پاپیا درحالی‌که بسته‌های ۲۰۰برگی آن تا‌ ماه گذشته ۹هزار تومان قیمت داشت، حالا بسته‌های ۱۰۰برگی را ۱۰.۴۰۰تومان قیمت‌گذاری کرده است. شکوه هم قیمت هر بسته ۱۵۰برگی را به ۱۶.۵۰۰رسانده و بسته‌های ۱۰۰برگی دستمال کاغذی تنو هم از ۷هزار تومان به ۹هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

معدود برندهایی هم هستند که برخلاف برندهای نامدار، دست‌کم طی یک‌ماه اخیر رشد قیمت نداشته‌اند، هوبار ازجمله این برندهاست. درحال‌حاضر حدود قیمت بسته‌های ۱۰۰برگی دستمال کاغذی رومیزی ۱۰هزار تومان و قیمت ۱۵۰برگی‌ها‌ ۱۶.۵۰۰تومان است.

حدود قیمت دستمال کاغذی‌های اقتصادی که در بسته‌بندی‌های نایلونی و در تعداد زیاد ارائه می‌شوند هم‌اکنون ۷۵ تا ۱۴۵هزار تومان برای بسته‌های ۸ تا ۱۰ عددی است که هر بسته حدودا ۷ تا ۹ هزار تومان قیمت می‌خورد. برای دستمال‌های رولی آشپزخانه بسته‌های دوقلو بین ۲۳ تا ۳۲هزار تومان متغیر است که میانگین قیمت هر رول ۱۴هزار تومان خواهد بود.

دستمال‌های رولی مناسب سرویس بهداشتی قیمتشان تقریبا نصف دستمال‌های آشپزخانه است، بسته‌ها دوقلوی ۳لایه از برند تنو ۱۴هزار تومان قیمت خورده‌اند و بسته ‌۲۴عددی برند پاپیا ۱۴۸هزار تومان قیمت خورده است که نشان می‌دهد هر رول قیمتی حدودا ۷هزار تومان دارد. قیمت محصولات سلولزی طی یک‌سال گذشته ۲برابر شده و دلیل آن نیز از سوی تولیدکنندگان رشد قیمت مواداولیه عنوان می‌شود.

تولید و مصرف محصولات بهداشتی سلولزی ازجمله ماسک و انواع دستمال‌های پاک‌کننده در مدت زمان همه‌گیری کرونا در کشور افزایش یافت، همچنین به‌دلیل رشد همزمان نرخ ارز، قیمت این محصولات نیز رو به افزایش گذاشت و این افزایش همچنان ادامه دارد.