دولت مصمم به حل مشکل تامین کاغذ است

بهادری جهرمی عصر امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با توجه به اینکه اکثر کاغذ مصرفی در کشور وارداتی است و افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی آن، تأثیر زیادی در حوزه چاپ و نشر کشور می‌گذارد، هفته گذشته جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل کاغذ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، علی بهادری جهرمی عصر امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با توجه به اینکه اکثر کاغذ مصرفی در کشور وارداتی است و افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی آن، تأثیر زیادی در حوزه چاپ و نشر کشور می‌گذارد، هفته گذشته جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل کاغذ برگزار شد.
بهادری جهرمی با بیان اینکه، بعد از دو سال تعطیلی نمایشگاه حضوری کتاب بدلیل شیوع بیماری کرونا، امسال دوباره نمایشگاه به صورت حضوری برگزار و موجب شد تا اهالی قلم و کتاب و جامعه دانشگاهی دوباره با یکدیگر ملاقات کنند، گفت: در کنار برگزاری حضوری نمایشگاه، تدبیر وزارت فرهنگ و ارشاد این بود که بخش مجازی نمایشگاه کتاب نیز با هدف برقراری عدالت میان اقشار و ایجاد زمینه مناسب برای دسترسی آحاد مختلف مردم به کتاب، فعال بماند که این امر نیز تحقق یافت.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه، افراد در استان‌های مختلف برای حضور و بازدید از نمایشگاه، باید هزینه زیادی را متقبل شوند، افزود: با فعال نگه داشتن بخش مجازی نمایشگاه کتاب، در توزیع عادلانه‌تر و ایجاد زمینه مناسب دسترسی به کتاب کمک می‌شود تا همه مردم بتوانند از نمایشگاه بهره‌برداری کنند، به همین دلیل کمک یارانه‌ای این دوره از نمایشگاه نیز به بخش مجازی اختصاص داده شده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه، برگزاری این گونه از نمایشگاه‌ها به افزایش سرانه مطالعه کتاب در کشور کمک کند، گفت: دولت نیز با حمایت‌های مختلفی که از حوزه چاپ و نشر، ناشران و نویسندگان دارد کمک می‌کند تا بیشتر به سمت ترویج فرهنگ مطالعه حرکت کنیم.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه، در تمامی این حوزه‌ها، حمایت‌های گوناگونی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب و اختصاص یارانه خرید کتاب است، گفت: در این راستا، هفته گذشته جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل کاغذ برگزار شد، زیرا اکثر مصرف کاغذ در کشور وارداتی است و افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی آن، تأثیر زیادی در حوزه چاپ و نشر کشور می‌گذارد.
سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پس از دوسال برگزاری مجازی به دلیل اپیدمی کووید ۱۹ از صبح چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلای امام خمینی (ره) آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه در دو بخش حضوری و مجازی ادامه دارد.