ذوب یخ ها زندگی خرس های قطبی را تهدید می کند

زیست آنلاین: هیئت بین دولتی تغییرات اقلیمی در گزارش خود اعلام کرد که از بین رفتن یخچال های طبیعی، قطب ها و دریا ها سریعتر از آنچه دانشمندان انتظار داشتند افزایش یافته است.

به گزارش زیست آنلاین، یک کارشناس مطالعات میدانی در مورد حیوانات در معرض انقراض گفت این خبر بسیار بدی برای خرس های قطبی است، .
مساحت یخ ها، امسال با مقدار 1.6 میلیون مایل مربع، رکورد کمترین مساحت را داشت که جمعیت خرس های قطبی که در شیب شمالی آلاسکا و روی یخ ها در دریای برینگ زندگی و شکار می کنند را تحت تاثیر قرار داده است.
در حال حاضر که یخ های از سواحل فاصله گرفته اند، خرس ها نمیتوانند تغذیه کنند و حتی آن هایی که به ساحل می آنید نیز چیز زیادی برای خوردن پیدا نمی کنند. هرچه یخ های دریا از مناطق پر حاصل دور می شوند زندگی خرس ها سخت تر می شود.
طبق گزارش یک گروه تحقیقاتی در سال 2015، جمعیت خرس های قطبی در دریای باوفورت طی دهه گذشته 40 درصد کاهش یافته است و تخمین زده می شود این کاهش ادامه داشته باشد.
از بین رفتن یخ های دریا ها در سال جاری چنان در اوایل فصل قابل توجه بود که تیم تحقیقاتی برای اولین بار به دلیل مشکلات ایمنی کار بر روی یخ های نازک و ناپایدار مطالعات خود را نیمه کاره رها کرد.
شرایط گرمایش جهانی در منطقه قطب شمال، از رکورد موج های گرمایی در آلاسکا گرفته تا از بین رفتن بیش از 60 میلیارد تن یخ از کلاه یخ گرینلند در طی یک گرمای 5 روزه در تابستان امسال، وضعیت ناپایداری را رقم زده است.
با افزایش غلظت گازهای گلخانه ای، گرمایش جهانی نیز افزایش خواهد یافت که منجر به کاهش یخ های دریاها و ناپدید شدن خرس های قطبی خواهد شد.

منبع: theguardian