چرا کاغذ را بازیافت می‌کنند؟

از مجلات گرفته تا دفتر خاطرات شخصی، سررسید، تقویم، تقویم رومیزی و… حتی کارتن و جعبه محصولاتی که در خانه استفاده می شود و هرچیزی که از کاغذ ساخته شده یک روزی تاریخ مصرفشان برای ما تمام می‌شود و دیگر به آنها کاری نداریم و به عبارتی متأسفانه هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست. اینجاست که بازیافت این کالاها هم صرفه اقتصادی ایجاد می‌کند و هم حافظ محیط زیست آینده است.

بازیافت کاغذ چیست؟

بازیافت کاغذ به فرآیند پردازش مجدد کاغذهای باطله برای استفاده مجدد گفته می شود. کاغذهای باطله یا از ضایعات کاغذ کارخانه کاغذ، مواد کاغذ دور ریخته شده و مواد کاغذ باطله که پس از استفاده مصرف کنندگان دور ریخته می شوند، به دست می آیند. نمونه هایی از کاغذهای رایج بازیافت شده، روزنامه ها و مجلات قدیمی هستند.

اشکال دیگر مانند کاغذهای راه راه، مقوا، کارتن، جعبه و… در میان انواع دیگر کاغذ معمولاً قبل از انجام فرآیند از نظر مناسب بودن بازیافت بررسی می شوند. کاغذها از محل ضایعات جمع آوری می شوند و سپس به مراکز بازیافت کاغذ ارسال می شوند. هدف این سیکل تولید کاغذ جدید و قابل استفاده است.

paper-production-1030x579

معمولاً این کاغذهای استفاده شده از تکه های کاغذی که روزانه استفاده می کنید به دست می آیند. بنابراین، همه آن مجلاتی که خواندن آنها را تمام کرده اید یا آن خاطرات پنج سال پیش که دیگر مورد نیاز شما نیستند، ضایعات مناسبی هستند. حتی سررسید رقعی، سررسید اروپایی یا سررسید وزیری که دیگر زمان آن گذشته برای این کار مناسب است. به طور معمول، اگر بازیافت کاغذ اتفاق نمی‌افتاد، آن کاغذها فقط روی هم انباشته می شدند و بدتر از آن، زباله‌ها اطراف ما را پر می‌کردند و می‌توانستند برای ما و محیط اطراف ما آزاردهنده باشند و به عنوان مثال، گازهای سمی مانند متان و دی اکسید کربن منتشر می‌کردند که کیفیت هوا را کاهش می دهد.

فعالیت بازیافت کاغذ می تواند از مدرسه، دانشگاه، خانه، اداره، محلهو حتی در مراکز ترک تحصیل شروع شود. شما می‌توانید کارتن لمینتی، جعبه لمینتی، سررسید اختصاصی، تقویم، تقویم رومیزی و هرچیز کاغذی دیگری را که در این مکان‌ها استفاده می‌کردید برای بازیافت بفرستید. همه ما باید بدانیم که چه محصولاتی را می‌توان قبل از شروع بازیافت، بازیافت کرد و چگونه آنها را به درستی برای بازیافت آماده کرد. اما واقعا چرا کاغذ را بازیافت می‌کنند.

مزایای باورنکردنی بازیافت کاغذ

اکنون که در مورد بازیافت کاغذ می دانید، ممکن است تعجب کنید که چه چیزی به دست خواهید آورد. خب، واقعیت این است که بازیافت کاغذ مزایای مختلفی دارد. بله، اگرچه روند بازیافت کاغذ پیچیده است اما پس از اتمام، می توان از مزایایی بهره مند شد که بخش زیادی از آنها به نفع دنیاست. بخشی از مزایای بازیافت کاغذ را در ادامه این مقاله آورده‌ایم.

157191093

صرفه جویی در مصرف انرژی

فرآیند تولید کاغذ از ابتدا انرژی زیادی مصرف می کند. با این حال، این مورد در مورد بازیافت کاغذ صدق نمی کند. در واقع بازیافت کاغذ به شما اجازه می دهد تا حدود 70 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. بنابراین، اگر هنوز در تعجب هستید که چرا باید بازیافت کنید، ساده است؛ برای مصرف انرژی کمتر.

کاهش آلودگی

در هر صورت، باید بدانید بازیافت کاغذ بسیار عالی است زیرا یک گزینه سازگار با محیط زیست است. وقتی تصمیم به بازیافت کاغذ می‌گیرید، از ریختن کاغذها اجتناب می‌کنید. معمولاً وقتی کاغذها را دور می ریزید، آنها به محل دفن زباله تبدیل می شوند. این محل های دفن زباله نیز به نوبه خود هوا را با تولید گازهای سمی مختلف آلوده می کنند. بنابراین، ساده است؛ با تصمیم به بازیافت، جهان را از آلودگی زباله نجات می دهید.

5e28bdd71f876

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

حواستان باشد، بیشتر از موارد گفته شده، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهید. این به این دلیل است که مقدار قابل توجهی انرژی صرف تولید کاغذ می شود. و این فرآیند مستعد افزایش انتشار گازهای گلخانه ای است. از سوی دیگر، بازیافت انرژی کمتری مصرف می کند. به نوبه خود، این تضمین می کند که متان و دی اکسید کربن کمتری در جو به وجود آید. در واقع اگر فکر می‌کنید این کار به نفع شما نیست، بدانید که به شما امکان می‌دهد بهتر نفس بکشید.

درختان را حفظ می کند و جنگل زدایی را کاهش می دهد

قطع درختان برای ساختن کاغذ مورد توافق ما اجتناب ناپذیر است. هر ساله صدها هزار درخت جدید برای تولید کاغذ به کشتارگاه برده می شوند. خوب، بازیافت می تواند به طور قابل توجهی این را کاهش دهد. این به شرکت ها اجازه می دهد تا از درختانی که قبلاً به طور مداوم قطع شده اند استفاده کنند. از این طریق، آنها دلایل کمتری برای بازدید از جنگل و دوباره کار کردن آن اره ها خواهند داشت. با این روند شما می توانید بهتر بخوابید، با دانستن اینکه اکوسیستم وضعیت بهتری دارد و البته، شما از اثرات یک اکوسیستم فقیر در امان هستید.

صرفه جویی در هزینه

کل فرآیند قطع درختان اغلب برای تولیدکنندگان کاغذ خسته کننده است. هزینه بالای ماشین آلات و حتی هزینه نیروی کار نیز در میان است. خوب، با بازیافت، آنها می توانند از این امر جلوگیری کنند و در هزینه ها صرفه جویی کنند. همچنین همانطور که می دانید بازیافت انرژی کمتری مصرف می کند و از آنجایی که برق نیاز به هزینه دارد، انرژی کمتر به معنای هزینه کمتر است. باز هم، اگر بپرسید، من به عنوان یک مصرف کننده چگونه سود می برم؟ این به شما امکان می دهد کاغذ را با نرخ ارزان تری تهیه کنید، درسته؟

ایجاد شغل و بهبود اقتصاد

از طریق بازیافت کاغذ، مشاغل بیشتری برای مردم ایجاد می شود. از طریق ایجاد شغل، اقتصاد با رشد بخش تولیدی، بهبود گسترده‌ای را تجربه می‌کند. به نوبه خود، رشد در صنایع مختلف دیگر رخ می دهد.

منبع درآمدی برای شماست

به عنوان یک کاربر نهایی، شما می توانید از طریق بازیافت کاغذ درآمد کسب کنید. این امر با جمع آوری کاغذهای استفاده شده در اطراف خانه یا اطراف شما اتفاق می افتد. شما می‌توانید در ازای جمع آوری کارتن لمینتی، جعبه لمینتی، سررسید اختصاصی، تقویم، تقویم رومیزی که دیگر قابل استفاده نیستند و ارسال به یک شرکت بازیافت در ازای آنها پول دریافت کنید. اگر خواننده محصولات کاغذی زیادی هستید، حتی می توانید به تنهایی از کتاب خود کسب درآمد کنید.

استاندارد زندگی را بهبود می بخشد

با استفاده از کاغذ بازیافتی، لازم نیست نگران بوی دفن زباله یا آلودگی آب باشید. زیرا بازیافت کاغذ به کاهش انتشار گاز تا حدود 74 درصد کمک می کند. همچنین از انتشار گازهای آلوده کننده آب تا حدود 35 درصد جلوگیری می کند. به نوبه خود، شما سالم تر زندگی می کنید. حتی بیشتر، از آنجایی که شغلی را فراهم می کند و منبع درآمدی را نشان می دهد، از هر دو طرف سود خواهید برد. درسته؟

احتمالا فکر می‌کردید هیچ چیز در مورد بازیافت کاغذ هیجان‌انگیز نیست. چه رسد به اینکه بدانیم فواید بسیار زیادی دارد. می بینید که ایده بازیافت کاغذ اصلا مسخره به نظر نمی رسد. در واقع، مزایای زیادی به همراه دارد. بنابراین، دفعه بعد که می خواهید روزنامه ها و کتاب های قدیمی یا سررسید را در خانه خود دور بیندازید. در مورد دستاوردهای زیست محیطی متعددی که نادیده می گیرید خوب فکر کنید. سپس کار درست را انجام دهید و آنها را بازیافت کنید.

منبع: زیست یاران