خرید تضمینی گندم در اصفهان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

محسن ضیائی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به شروع خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد سالجاری افزود: تاکنون یکصد هزار و ۵۰۰ تُن گندم از کشاورزان اصفهانی خریداری شده است.

وی ارزش گندم خریداری شده در این مدت را ۱۱ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: محصول خریداری شده توسط ۱۲ هزار و ۵۰۰ کشاورز به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان تحویل داده شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان افزود: ۳۵ درصد از بهای گندم خریداری شده تاکنون پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تامین و پرداخت مطالبات کشاورزان بصورت سراسری انجام و از طریق بانک کشاورزی به حساب آنها واریز می‌شود.

ضیائی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد از شرق استان و شهرهای کاشان، اردستان و آران و بیدگل شروع شروع شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد و اصفهان می‌تواند در این زمینه مُعین چند استان دیگر نیز باشد، افزود: ۴۴ مرکز تعاون روستایی به همراه ۲ سیلوی ملکی و ۱۰ کارخانه آردسازی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان اصفهان سازماندهی شده است.

به گزارش ایرنا، بالغ بر ۸۸ هزار تُن گندم از کشاورزان استان اصفهان سال گذشته خریداری شد و امسال پیش‌بینی می‌شود امکان خرید بالغ بر۱۳۰ هزار تُن گندم در سطح استان وجود داشته باشد.

در این راستا مراکز خرید تضمینی گندم در استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.