بیش از ۳۳۰۰ قرارداد کشت گندم و دانه‌های روغنی در زنجان ثبت شد

ولی اله زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کشت قراردادی در بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای کشت قراردادی، گفت: خرید و پرداخت به موقع وجه خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکانپذیر است.

زمانی ادامه داد:همچنین در این نوع قرارداد، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ازای هر تن کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری پرداخت می شود.

وی با اشاره به نحوه اقدام کشاورزان در این خصوص، عنوان کرد: کشاورزان در مرحله اول باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت کنند و سپس با مراجعه به نشانی GTC.ir برای انعقاد قرارداد اقدام نمایند.

این مسوول افزود: ثبت کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و در صورت تمدید مهلت ثبت قرارداد، اطلاع رسانی های لازم انجام می شود.

وی گفت:کشاورزان می توانند جهت ثبت کشت قراردادی به صورت حضوری و اختیاری به نزدیکترین مرکز خرید گندم اعم از سیلوها و کارخانجات آردسازی محل سکونت خود مراجعه کنند.