چوب کانون‌های تبلیغاتی لای چرخ چاپخانه‌ها

زاهدان- جاهدی، فعال صنعت چاپ در زاهدان گفت: موازی کاری کانون‌های تبلیغاتی با چاپخانه‌ها صنعت چاپ در سیستان و بلوچستان را به ورشکستگی کشانده است.

آرش جاهدی، در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: رشد قارچ گونه کانونهای تبلیغاتی و مداخله آنها در صنعت چاپ به چالشی جدی در استان تبدیل شده است.

فعال صنعت چاپ، گفت: یکی از چالش‌های موجود بر سر راه صنعت چاپ در سیستان و بلوچستان دلالی کانون‌های تبلیغاتی در گرفتن سفارش ها و ارسال آن به شهرستان‌ها است.

جاهدی افزود: سررسید، تقویم رومیزی، ست‌های اداری، کاتالوگ، انواع پوستر، بروشور، تراکت و انواع کارت ویزیت توسط چاپخانه‌ها چاپ می‌شود.

وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان کانون‌های تبلیغاتی به جذب سفارش های فوق می پردازند در حالیکه مجوز این کار را ندارند.

فعال صنعت چاپ در زاهدان، با اشاره به اینکه، سفارش چاپ به چاپخانه‌های خارج استان، صنعت چاپ را به تعطیلی کشانده، گفت: کانون‌های تبلیغاتی سفارش های دریافتی را به چاپخانه‌های استان‌های دیگر نظیر مشهد، تهران و یاسوج ارسال می‌کنند بنابر این پولی را که باید برای چاپخانه‌های استان نان آور باشد در استان‌های دیگر هزینه می شود.

جاهدی با بیان این مطلب که، درچنین شرایطی چاپخانه‌های استان یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند، افزود: دستگاه‌های نظارتی باید به این مسئله ورود کنند تا کانون‌های تبلیغاتی ملزم به فعالیت در چارچوب قوانین شوند.