وزیر ارشاد: محموله‌های بزرگ کاغذ وارد کشور شده است / درمان آسیب‌های اجتماعی با رویکرد فرهنگی را در دستور کار داریم

محمد‌مهدی اسماعیلی گفت: با همت و دستور رئیس جمهور محموله‌های بزرگ کاغذ وارد شده است و با همکاری مطبوعات و بازار نشر امیدوار هستیم که این مشکل کاغذ در کوتاه‌مدت حل شود و برای بلند‌مدت نیز بحث خودکفایی کاغذ را در برنامه داریم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جشن بزرگ عید قربان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد بر این است که در سال‌های آینده مراسمی در خور شأن قیدار نبی‌(ع) برگزار شود و تاکید بر این است که این پیامبر باید از طریق جشنواره‌های فرهنگی به مردم شناسانده شود.

وی افزود: هر آنچه بتوانیم انجام دهیم تا این نقطه تاریخی و مردم متدین این شهر میزبان زائران از سراسر کشور باشند و بتوانیم فضای فکری و دینی را با ترویج نام این پیامبر فراهم کنیم.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت سهروردی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بزرگداشت این حکیم بزرگ در قالب بین‌المللی، ملی و استانی برگزار خواهد که هدف از آن هم تبدیل شهر قیدار و بارگاه قیدار نبی(ع) به قطب گردشگری مذهبی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات این وزارتخانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز بیان کرد: کار بزرگی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت متمرکز ‌آغاز کردیم و معتقدیم بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را با رویکرد فرهنگی و هنری درمان کنیم.

وی در ارتباط با بحث کمبود کاغذ نیز گفت: با همت و دستور رئیس جمهور محموله‌های بزرگ کاغذ وارد شده است و با همکاری مطبوعات و بازار نشر امیدوار هستیم که این مشکل کاغذ در کوتاه‌مدت حل شود و برای بلند‌مدت نیز بحث خودکفایی کاغذ را در برنامه داریم.