دستاوردهای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایتخت/ انهدام باند تهیه و توزیع‌ دلار تقلبی

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران، گفت: در این طرح یک باند تهیه و توزیع اسکناس دلار تقلبی منهدم و 10 میلیون دلار اسکناس جعلی، کشف و ضبط شد.

‌مصطفی پورکاظم شایسته در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مردادماه امسال در تهران بزرگ، اظهار داشت: از تاریخ 24 مرداد تا 26 مرداد ‌امسال‌ طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی، دخانی و ترانزیتی و نظارت و پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا در تهران بزرگ اجرا شد.

وی ادامه داد: ‌در نتیجه اجرای این طرح،‌ مقدار قابل توجهی از انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

پورکاظم شایسته افزود: این طرح با رصد اطلاعاتی، شناسایی و استخراج آدرس انبارهای شهر تهران و شهرستان ری و با هماهنگی قضایی و تشکیل تیم‌های مشترک با سازمان صمت و تعزیرات حکومتی و استفاده حداکثری از توان پلیس انجام شد‌.

رئیس قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه افزود: در این اقدام 140 اکیپ مشترک به ظرفیت 420 نفر و با به‌کارگیری 120 خودروی عملیاتی انجام شد‌ و در همین راستا 17 انبار پلمب، 14 دستگاه خودرو توقیف و با بازداشت 46 نفر، 39 فقره پرونده تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در این اقدام یک باند تهیه و توزیع اسکناس‌های دلار تقلبی منهدم شد و مقدار 10 میلیون دلار اسکناس جعلی در قالب یک‌صد هزار قطعه اسکناس 100 دلاری به ارزش سه هزار میلیارد ریال کشف و ضبط شد.