ریبوک کفش ورزشی بر پایه گیاه تولید می کند

زیست آنلاین: محصولات غذایی بدون گوشت سازگار با محیط زیست در سال 2019 صنعت فست فود را به لرزه درآوردند. کارشناسان می گویند روند تغییر بازی سال آینده در کالاهای مصرفی پایدار ممکن است کفش های ورزشی مبتنی بر گیاه یا “وگان” باشد.

به گزارش زیست آنلاین، هفته گذشته، Reebok که از سال 2005 آدیداس مالک آن شده است، از طراحی اولین کفش ورزشی مبتنی بر گیاه خود، Floatride GROW، رونمایی کرد که پیش بینی می شود در پاییز سال 2020 در بازار عرضه شوند.

قسمت بالایی کفش عمدتاً از اکالیپتوس و تخت آن از لوبیای کرچک و لاستیک طبیعی ساخته شده است. این شرکت دوسال قبل فروش کفش کلاسیک خود با نام NP را که با پنبه و ذرت شاخته می شود، آغاز کرد. نسخه پایدار تر این کفش برای عملکرد ورزشی طراحی نشده بود.

در مقابل، مت اوتولی، رئیس برند تجاری Reebok می گوید Floatride GROW به اندازه کافی محکم است تا بتواند بطور مداوم توسط ورزشکاران استفاده شود و در مقابل سایش و پارگی دوام بیاورد.

وی گفت: یکی از چالش های تیم نوآوری این بود که کیفیت Floatride GROW باید برابر یا بیشتر از کفش کلاسیک NP باشد. ما در واقع دستگاه های تست خاص خود را داریم. این کفش مانند سایر کفش های ما در دسترس خواهد بود.

به گفته وزارت کشور آمریكا، مردم این کشور هر سال حدود 300 میلیون جفت كفش را دور می اندازند. این تعداد کفش به همراه لباس های دور ریخته شده، تقریباً 8.9 میلیون تن از 50.7 میلیون تن ( حدود 17.6 درصد) زباله تولید شده این کشور در سال 2017 را تشکیل می دهند.

بسیاری از ضایعات کفش از پلاستیک تخریب ناپذیر، لاستیک و چرم بر پایه نفت تشکیل شده است. موادی که به طور متوسط 25 تا 80 سال طول می کشد تا به طور طبیعی تجزیه شوند.

در سال های اخیر اصلاحات اقلیمی و دستیابی به رویه های پایدار تجارت، جوانان را علاقه مند به استفاده از کفش های زیست تخریب پذیر کرده است.