حمل محموله های چوبی قاچاق به کارخانه های نوشهر صحت دارد؟

ایسنا/مازندران چندی پیش ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر ورود کامیون های محموله های چوبی از گونه های جنگلی به کارخانه پارس نئوپان نشتارود منتشر شد که بازتاب های زیادی را در بین مردم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری مازندران نوشهر در گفت وگوبا ایسنا، جهت اطلاع افکار عمومی مردم به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: ویدئوی منتشر شده مبنی بر قطع و انتقال درختان جنگلی در شمال کشوربه کارخانه پارس نئوپان نشتارود به دلیل نداشتن اطلاعات راوی بوده است.
عبدالرضا سنگاری افزود: قانون تنفس جنگل از اواخر سال ۱۳۹۵ به اجرا گذاشته و به تبع بهره برداری در جنگل های شمال ممنوع شد و حتی درختان شکسته و افتاده در جنگل های شمال کشور از آغاز طرح تنفس، تاکنون خارج نشده و تمامی پروانه های قطع دستی همزمان با اجرای تنفس جنگل جمع آوری شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحقیقات به عمل آمده یگان حفاظت اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر از زمان و مکان مبدا محموله چوبی مورد اشاره در ویدئو برابر مستندات موجود(مجوز های حمل و بارگیری) کامیون‌های حمل چوب که در ویدئو در مسیر حرکت به کارخانه پارس نئوپان دیده می‌شود ، جملگی محموله چوبی خارج از استان های شمالی حمل و چوب تهیه شده از مزارع شخصی( مستثنیات) یا زراعت چوب و از گونه های صنوبر، توت، پالونیا، بید، آلوچه و غیره است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری مازندران نوشهر با تاکید بر اینکه به‌ طور کلی چوبی که منشأ جنگلی داشته باشد، قاچاق است و یگان حفاظت منابع طبیعی با متخلفان این حوزه برخورد خواهد کرد، افزود: با توجه به سیاست سازمان جنگل ها علاوه بر پایش هوایی، ایست بازرسی ها متعدد در جاده ها و در جهت مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی کشور در حفظ و حراست از جنگل های هیرکانی، تفاهم نامه های متعددی با نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج مردمی و غیره منعقد شده که علاوه بر حفاظت از جنگل، تمامی جاده های مواصلاتی شهرها مورد رصد قرار می گیرند.
سنگاری تصریح کرد: انتشار ویدئو یک سویه و غیرحرفه‌ای، سیاسی، در جهت جریحه دار کردن احساسات عمومی و دلسردی و بی اعتمادی به خدمات گسترده نظام و دستگاه های خدمت رسان است.
وی ادامه داد: حافظان خدوم منابع طبیعی در راستای حفظ عرصه های منابع طبیعی خطرات را با جان می خرند تا آسیبی به منابع طبیعی نرسد و تلاش و آماده باش شبانه روزی این عزیزان در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی و در شرایط سخت جغرافیایی،اقلیمی و ساعات غیر اداری بر کسی پوشیده نیست، در راه مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان چوب تعدادی از همکاران مجروح و یا شهادت رسیدندو بدیهی است انتشار این ویدئو با اهداف مغرضانه و از پیش تعیین شده در راستای از بین بردن اعتماد عمومی جامعه و دستگاه های مسئول در این زمینه است.