سفر وزیر اقتصاد به مازندران با بازدید از شرکت چوب و کاغذ پایان یافت

ساری – ایرنا – سفر یک روزه وزیر امور اقتصاد و دارایی به مازندران با بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان آخرین مقصد این سفر کاری پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسان خاندوزی بعدازظهر امروز –شنبه- در پایان سفرش به مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان یکی از مهم‌ترین مجتمع‌های تولید کاغذ کشور بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت تولید کاغذ در این مجموعه قرار گرفت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در این بازدید علاوه بر حضور در خط تولید، در جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت و مسئولان استان نیز حضور یافت.

با توجه به نقش مهم شرکت چوب و کاغذ مازندران در تأمین کاغذ مصرف داخلی و همچنین تمرکز بر توان این مجموعه برای تحقق خودکفایی در تولید کاغذ، گشایش‌های مالی پیرامون فعالیت‌های این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان یکی از مطالبات توسط مدیران مجموعه مطرح شد.

یکم مرداد امسال با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور در شرکت صنایع چوپ و کاغذ مازندران آغاز شد. طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است از شهریور امسال هر ماه یک‌هزار تن کاغذ از شرکت چوپ و کاغذ مازندران برای تنظیم بازار با قیمت پایین‌تر وارد بازار شود.

شرکت چوب و کاغذ مازندران سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و هم اکنون طبق گفته مسئولان آن ، حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی دارد.

این شرکت پس از اجرای قانون تنفس جنگل چندین بار مورد حمایت دولت قرار گرفت که از جمله آن تامین ۱۰ میلیون دلار ارز به نرخ نیمایی برای تامین مواد اولیه در سال ۱۳۹۸ بود. پارسال نیز با کمک چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی دولت از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رونق تولید از زیر تیغ اعمال ماده ۱۴۱ قانون تجارت نجات یافت.

شرکت چوب و کاغذ مازندران در حال حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری و ۲۰  درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی به منظور بازدید از جانمایی اجرای طرح آزادراه قائمشهر به ساری، دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، نشست با مجمع نمایندگان مازندران در ارتباط با آزادراه قائمشهر به ساری، نشست با فعالان اقتصادی استان، نشست با مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان و بازدید از شرکت‌های نکاچوب و صنایع چوب و کاغذ در قالب سفر یک روزه به مازندران سفر کرد.