تب کاغذ اندکی فروکش کرد

قیمت‌ کاغذ تحریر در بازار ظهیرالاسلام پس از یک هفته افزایش قابل توجه و رسیدن به مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، با کاهش حدود ۲۰۰ هزار تومانی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ بازار کاغذ پس از یک هفته التهاب،‌ از روز گذشته با کاهش نسبی قیمت‌ها جوی نسبتاً آرام را سپری می‌کند. بر این اساس قیمت هر بند کاغذ تحریر 70 در 100 که به یک میلیون و 450 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده بود،‌ با کاهش قیمت به یک میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت‌ها در کاغذ تحریر 60 در 90 البته کمتر رخ داده است،‌ این کاغذ که از 850 هزار تومان در هفته گذشته به یک میلیون و 350 هزار تومان رسیده بود، به یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش داشته است.

کاهش قیمت‌ در بازار به همه انواع کاغذ سرایت نکرده است،‌ کاغذ گلاسه که در هفته‌های گذشته افزایش قیمت قابل توجه را تجربه کرده و از کیلیویی 34 هزار تومان به کیلویی 54 هزار تومان رسیده بود،‌ دوباره با افزایش قیمت به کیلویی 58 هزار تومان رسیده است.

هر بسته کاغذ A4 از بسته‌ای 125 هزار تومان در هفته گذشته به بسته‌ای 160 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید

تلاش وزارت ارشاد برای کاهش قیمت کاغذ ایرانی

محسن قدبیگی، از کارشناسان بازار کاغذ، پیش از این دلیل گرانی‌ها را افزایش نرخ ارز و تبانی چند واردکننده برای افزایس قیمت‌ها عنوان کرده بود. همچنین حمید نیکدل، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، در این زمینه به تسنیم گفته بود:‌ افزایش نرخ ارز از سویی و عدم اختصاص ارز برای واردات محموله‌های جدید از سوی دیگر موجب افزایش قیمت‌ها شده است. ما در نامه‌ای به وزیر صمت خواستار این شدیم که به واردکنندگان کاغذ ارز اختصاص پیدا کند. چرا که کاغذ کالایی بسیار حساس است و بازار آن به آسانی دچار التهاب می‌شود. در حوزه کاغذ A4 با کمبود مواجه هستیم و اگر تأمین ارز نشود،‌ قیمت این نوع کاغذ افزایش چشمگیر پیدا خواهد کرد.