افت قیمت‌ها در بازار کاغذ تحریر/ نبود مشتری، تاجران را وادار به پایین کشیدن قیمت کرد

قیمت‌ کاغذ تحریر که در هفته گذشته همگام با افزایش نرخ ارز بالا رفته بود، در پی نبود تقاضا در بازار با کاهش ۴۰ هزار تومانی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ افت قیمت در بازار کاغذ از روز گذشته آغاز شده و به نظر می‌رسد ادامه‌دار نیز باشد،‌ پس از یک وقفه کوتاه قیمت‌ها روی بندی 650 هزار تومان به ازای هر بند کاغذ تحریر 70 در100 با گرماژ 70 گرم حالا قیمت‌ها به بندی 600 تا 610 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

افزایش قیمت کاغذ در بازار آزاد در هفته‌های گذشته با افزایش نرخ ارز و نزدیک شدن به شهریور ماه رخ داد. افزایشی که بنا به گفته کارشناسان بازار طبیعی بوده و ناشی از تقاضا برای تولید نوشت‌افزار و دفاتر تحریر است، موضوعی که البته صنف نوشت‌افزار آن را چندان تأیید نکرده و خبر از بازار سرد این محصولات در آغاز سال تحصیلی می‌دهند.

قیمت سایر انواع کاغذ نیز در بازار با تغییرات همراه بوده است.کاغذ روزنامه باز هم با افزایش قیمت همراه بوده و به کیلویی 23 هزارو 500 تا 24 هزار و 500 تومان رسیده است. کاغذ گلاسه نیز با افزایش قیمت همراه بوده و به بندی 28 هزار تومان رسیده است.

 

قیمت کاغذ تحریر در حالی در بازار آزاد کاهش داشته است که ناشران به عنوان بخشی از مصرف‌کنندگان این کاغذ مدت‌ها است چشم انتظار کاغذ‌های یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند؛ زیرا شرایط اقتصادی امروز نشر اجازه فعالیت با کاغذ بندی 600 هزار تومان را به ناشر نمی‌دهد و از سوی دیگر قیمت کتاب نیز چند برابر خواهد شد.