حذف واسطه‌ها از بازار کاغذ تحریر داخلی برای حمایت از مصرف‌کننده است

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کتاغذ و مقوا حذف واسطه‌ها از بازار کاغذ تولید داخل را برای حمایت از مصرف‌کننده ضروری دانست.

هشید پورداد دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت قیمت کاغذ‌های تولید داخل در ایران گفت: تغییر قیمت چندانی در این چند ماه نداشتیم،‌ در مجموع در این چند ماه به لحاظ تغییر دولت حرکت جدیدی در عرصه کاغذ به لحاظ سیاست‌گذاری و ساختاری رخ نداد نه محدودیتی برای صادرات و نه ممنوعیتی برای واردات وجود داشت.

وی ادامه داد: پس از تغییر دولت نیز هنوز زود است که بخواهیم انتظار تغییر داشته باشیم ما نیز خواسته‌های خود را در قالب همان مطالبات اتاق ایران مطرح کردیم که شامل بسته‌های حمایتی و ثابت شدن نرخ ارز بود.

پورداد در پاسخ به انتقاد فروشندگان کاغذ از عدم عرضه برخی محصولات تولید داخل از جمله کاغذ روزنامه در بازار گفت: اولا کارخانه چوب و کاغذ مازندران درحال حاضر تولید کاغذ روزنامه ندارد. دوما هدف ما حذف واسطه‌ها و پایین آوردن قیمت برای مصرف‌کننده نهایی است.

وی گفت:‌ سندیکای تولیدکنندکان در موضوع کاغذ چاپ و تحریر هدفش ایجاد ثبات نسبی در بازار است تا حتی الامکان قیمت از تولیدکننده تا مصرف‌کننده افزایشی نداشته باشد. اکنون کاغذ مازندران درحال رایزنی با وزارت آموزش و پرورش برای تامین کاغذ چاپ و تحریر برای کتب درسی است.