۷۵ درصد از مطالبات گندم کاران استان اصفهان پرداخت شد

محسن ضیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل گندم خریداری شده توسط اداره کل غله استان ۲۱ هزار و ۷۰۰ تُن به ارزش یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال است که یک هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال از کل این مبلغ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خرید گندم همچنان در استان اصفهان ادامه دارد، گفت: خرید تضمینی گندم در این استان از ابتدای خرداد از شرق استان و شهرهای کاشان، اردستان و آران بیدگل شروع شروع شده و تاپایان شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با بیان اینکه هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد و اصفهان می‌تواند در این زمینه مُعین چند استان باشد، افزود: ۴۴ مرکز تعاون روستایی به همراه ۲ سیلوی ملکی و ۱۰ کارخانه آرد سازی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان سازماندهی شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل غله و خدمات بازرگانی، وظیفه تامین، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: این اداره کل مُتولی ساماندهی، ذخیره و توزیع گندم، برنج، شکر و روغن است اما کار اصلی این اداره بیشتر در زمینه گندم، آرد و نان نمود پیدا می‌کند.

بالغ بر ۸۸ هزار تُن گندم از کشاورزان استان اصفهان سال گذشته خریداری شد و امسال پیش‌بینی می‌شود که امکان خرید بالغ بر ۱۳۰ هزار تُن گندم در سطح استان وجود داشته باشد و مراکز خرید تضمینی تجهیز و راه اندازی شده است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی ، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می رود.