۲ واحد راکد صنایع چوب و کاغذ به تولید برگشت

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از بازگشت دو واحد راکد صنایع چوب و کاغذ طی سال جاری به مدار تولید خبر داد.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که طی سال جاری ۹۱ واحد تولیدی راکد امسال به چرخه تولید برگشتند، افزود: دو واحد راکد صنایع چوب وکاغذ استان نیز با حمایت دولت به چرخه تولید برگشت.

وی اظهار داشت: همچنین واحد صنعتی نظیر خوتکا در آمل نیز با تلاش های صورت گرفته در مدار تولید قرار گرفت و ۱۲۵ بنگاه تملک شده در استان نیز از تملک بانک ها خارج شده است.

وی گفت: برای احیای واحدهای تولیدی ۸۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد و ۵۰ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی و نواحی که خرید و فروش شده بود، فسخ قرارداد و به مدار تولید برگشت.

خیریان پور افزود: در حوزه دانش بنیان با تلاش های صورت گرفته ۹۴ شرکت دانش بنیان در ابتدای سال جاری داشتیم که اکنون شمار آن به ۱۲۰ واحد رسیده است و ۵۴ واحد صنعتی نیز زیر چتر پارک علم و فناوری برای دانش بنیان شدن شناسایی شدند.

معاون استاندار مازندران از تولید ۶۶۰ محصول دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: این میزان در ابتدای سال جاری ۵۵۰ محصول بوده است.