ایران و ونزوئلا کارخانه کاغذ تأسیس می‌کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس کارخانه مشترک کاغذ ایران و ونزوئلا در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به دستاوردهای سفر اخیر خود به کشور ونزوئلا گفت: در این سفر که حضور در نمایشگاه فرهنگی و هنری مشترک ایران و ونزوئلا و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر ترجمه اسپانیولی کتاب «سلول شماره چهارده» از اهداف اصلی آن بود، مقدمات امضای دو تفاهم‌نامه فرهنگی و رسانه‌ای با همتایان ونزوئلایی صورت پذیرفت.

وی در ادامه گفت: احداث مشترک کارخانه کاغذ در ونزوئلا، برپایی هفته های فرهنگی و راه اندازی کارگروه مشترک آموزشی مبارزه با تروریسم رسانه‌ای از مهمترین مفاد این تفاهم نامه‌ها است.

اسماعیلی همچنین ضمن اشاره به برپایی باشکوه دومین آیین بزرگداشت حکیم نظامی گفت: بزودی تندیس حکیم نظامی در میدان ونک تهران نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگاهمان به مشاهیر به نگاه محدود جغرافیایی سیاسی خلاصه نمی‌شود، گفت: مشاهیر از مظاهر اصلی وحدت منطقه‌ای و تمدنی ماست و از سال آینده نگاه متعالی وزارت فرهنگ به حوزه مشاهیر ادامه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه وزارت فرهنگ در سال 1401 به بخش قابل توجهی از وعده‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده خود رسیده است، گفت: با مصوبه روز گذشته دولت، بخش عمده‌ای از عقب ماندگی دستمزد و حقوق کارکنان وزارت فرهنگ و نهادهای تابع جبران خواهد شد و امیدواریم با گشایش بودجه‌ای که با همکاری دستگاه‌های مختلف برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور بوجود آمده است، پرش بزرگ اعتبارات فرهنگی با تحولات و اقدامات سازنده‌ای برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه همراه باشد.